خلاصة:
این پژوهش با هدف کلی بررسی اولویت بندی عوامل موثر بر بازاریابی در کسب و کارهای دیجیتال با
نقش رهبری دیجیتالانجام گرفته است؛ این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش جمعآوری
دادهها پیمایشی از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری این تحقیق عبارت است از کلیه شرکتهای توسعه
دهندگان بازیهای دیجیتال در ایران میباشد که این تعداد برابر با ٥٩ شرکت و جمعا ٦٠٠ کارمند میباشد.
که از بین آنها تعداد ٢٠٠ نفربه عنوان نمونه انتخاب شدند. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه
جمعآوری شد. تجزیه و تحلیل یافتههای حاصل از پرسشنامه در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام گرفته
است و با استفاده از آزمونهای مختلف آماری مدل مفهومی پژوهش مورد بررسی قرار گرفته نتایج حاصل
نشان میدهد؛ رضایت مشتری بر جهتگیری بازار نوآوری مدیریت ارتباط با مشتری استراتژی ایجاد
نقدینگی استراتژی نام برند عملکرد کسب و کارهای توسعه دهندگان بازیهای دیجیتال موثر است
ملخص الجهاز:
تجزیه و تحلیل یافتههای حاصل از پرسشنامه در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام گرفته است و با استفاده از آزمونهای مختلف آماری مدل مفهومی پژوهش مورد بررسی قرار گرفته نتایج حاصل نشان میدهد؛ رضایت مشتری بر جهتگیری بازار نوآوری مدیریت ارتباط با مشتری استراتژی ایجاد نقدینگی استراتژی نام برند عملکرد کسب و کارهای توسعه دهندگان بازیهای دیجیتال موثر است واژههایکلیدی: رضایت مشتری، جهتگیری بازار، نوآوری مدیریت ارتباط با مشتری استزاتژی ایجاد نقدینگی استراتژی نام برند مقدمه: امروزه در محیط پویای کنونی و تنوع شیوههای رقابتی، بنگاههای تجاری درصدد ایجاد تعاملات گسترده با شرکا، ذی نفعان و مشتریان خود از طریق بسترهای الکترونیکی و اینترنتی و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند و در نتیجه، روشهای سنتی کسب و کار، جای خود را به کسب و کارهای الکترونیکی، دادهاند، از طرف سرمایه گذاران، کارکنان، مشتریان، تأمین کنندگان، دولتها و رقبا فشارهای زیادی بر مدیران عالی جهت استفاده از فناوریهای اطلاعات در کسب و کار سازمانها تحمیل میشود (توسلی، 1398).
{مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} جدول 10: نتيجه آزمون t مربوط به مولفه بسط طبق نتایج جدول، ميزان t مشاهده شده برابر با(47/12-) است که از مقدار بحراني بزرگتر بوده، لذا فرض صفــر رد مي شود، يعني در اين پژوهش با اطمينان %99 درصـد مي توان گفت: ميزان رشد خلاقيت (از نظر مؤلفه بسط) در دانش آموزانی که دوره پیش دبستانی را گذرانده اند، به طور معناداري بالاتر از دانش آموزانی است که این دوره را نگذرانده اند.