Abstract:
این پژوهش به منظور بررسی تاثیر استفاده دانش آموزان از شبکه اطلاعاتی جهانی بر هویت ملی و دینی آنها صورت پذیرفت به همین منظور 400 دانش آموز در دو گروه مساوی پسر و دختر به روش نمونه گیری چند
مرحلهای انتخاب شدند. برای مطالعه تاثیر اینترنت از آزمون پژوهشگر ساخته استفاده شد . روایی محتوایی این 0 محاسبه شد و از تحلیل 0/81 پرسشنامه با نظر ده تن از متخصصین روانشناسی و اعتبار آن با ضریب آلفای کرونباخ واریانس و آزمون تی مستقل برای مقایسه پاسخهای هر دو گروه استفاده شده است. یافته ها نشان می دهد بین استفاده از شبکه اطلاعاتی جهانی و هویت ملی و دینی نوجوانان رابطه وجود دارد.
Machine summary:
شبکه اطلاعاتی جهانی، هویت ملی، هویت دینی و دانش آموزان * استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی Gmail: m.
درباره پیدایی اثر فن اوری اطلاعات و ارتباطات بر تحول هویت دانش آموزان بر طبـق امـار سـازمان ملی جوانان در سال ١٣٨٧،صدها پژوهش به انجام رسیده است (گلستانی،١٣٨٨).
101 Tests of Between-Subjects Effects متغیر وابسته : هویت دینی {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} از طرفی بر اساس سطح معناداری جدول تحلیل واریانس چند متغیری فوق کـه تنهـا در اثـر اصـلی اسـتفاده از اینترنت کمتر از ٠/٠٥ است نتیجه گرفته میشود که استفاده از اینترنت در هویت دینی دانش آموزان تاثیر گذار است .
بنابراین بطور کلی تنها اثر اصلی استفاده از اینترنت بر هویت دینی دانش آموزان مورد مطالعه تاثیرگذار بوده است .
a Design: Intercept+JENS+INT+JENS * INT Tests of Between-Subjects Effects متغیر وابسته : هویت ملی {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} 102 سطح معناداری جدول تحلیل واریانس چند متغیری فوق در اثرات اصلی استفاده از اینترنت و جنسیت کمتـر از ٠/٠٥ است که نتیجه گرفته میشود استفاده از اینترنت و جنسیت در هویت ملی دانش آموزان تاثیر گذار بوده اند.
بـه عبـارت دیگـر متغیـر استفاده از اینترنت در دو سطح جنسیت (پسر و دختر) اثر یکسانی دارد بنابراین ، به طـور کلـی تنهـا اثـر اسـتفاده از اینترنت بر هویت دینی دانش آموزان مورد مطالعه تأثیر گذار بوده است .
این تحقیق به بررسی تاثیر استفاده اینترنت بر هویت ملی و دینی نوجوانان محدود شده است .