Abstract:
هدف اصلی این تحقیق بررسی رابطه ی بین تمرکز مشتری و هزینه حقوق صاحبان سهام می باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های ١٣٨٣ تا ١٣٩٢ بوده که حجم نمونه با توجه به روش غربالگری شامل ١١٨ شرکت است . در این تحقیق ریسک تمرکز مشتری به عنوان متغیر مستقل در نظر گرفته شده تا تاثیر آن بر هزینه حقوق صاحبان سهام شرکت ها مورد بررسی قرار گیرد. برای این منظور، از داده های تلفیقی و پانل با اثرات ثابت استفاده شد و نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده های شرکت ها با استفاده از رگرسیون چند متغیره در سطح اطمینان ٩٥% نشان می دهد که بین ریسک تمرکز مشتری و هزینه حقوق صاحبان سهام ارتباط مستقیم معنادار وجود دارد.
Machine summary:
برای این منظور، از داده های تلفیقی و پانل با اثرات ثابت استفاده شد و نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده های شرکت ها با استفاده از رگرسیون چند متغیره در سطح اطمینان ٩٥% نشان می دهد که بین ریسک تمرکز مشتری و هزینه حقوق صاحبان سهام ارتباط مستقیم معنادار وجود دارد.
3 Statement of Financial Accounting Standards - SFAS 4 Cowlay et al 187 پاتاتوکاس ١ (٢٠١٢) تحقیق با عنوان «تمرکز مشتری: مفهومی برای عملکرد شرکت و بازارهای سرمایه » است که نتایج تحقیق بیانگر آن است که رابطه مثبتی بین تمرکز مشتری و معیارهای ارزیابی عملکرد مالی از قبیل بازده داراییها، بازده حقوق صاحبان سهام ، تعداد دفعات گردش دارایی، حاشیه سود ویژه ، حاشیه سود عملیاتی و ...
لذا فرضیه H٠ در سطح اطمینان ٩٥% رد شده و H١ مبنی بر این که بین تمرکز مشتری و هزینه حقوق صاحبان سهام شرکت ارتباط وجود دارد، تایید می گردد.
لذا فرضیه H٠ در سطح اطمینان ٩٥% رد شده و H١ مبنی بر این که بین تمرکز مشتری و هزینه حقوق صاحبان سهام شرکت ارتباط وجود دارد، تایید می گردد.
لذا فرضیه H٠ در سطح اطمینان ٩٥% رد شده و H١ مبنی بر این که بین تمرکز مشتری و هزینه حقوق صاحبان سهام شرکت ارتباط وجود دارد ، تایید می گردد.
لذا فرضیه H٠ در سطح اطمینان ٩٥% رد شده و H١ مبنی بر این که بین تمرکز مشتری و هزینه حقوق صاحبان سهام شرکت ارتباط وجود دارد ، تایید می گردد.