Abstract:
پژوهش حاضر به بررسی یادگیری سازمانی و قابلیت های بازاریابی تخصصی در کسب و کارهای کوچک و متوسط
در سنندج پرداخته است. جامعه آماری در این تحقیق عبارت است از مدیران و کارکنان کسب و کارهای کوچک و متوسط
(SMEها)در سنندج که تعداد 205 نفر با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران و روش تصادفی ساده در دسترس استفاده
شده است. از روش پرسشنامه جهت جمع آوری دادهها استفاده گردید، پرسشنامههای مورد استفاده در پژوهش حاضر
استاندارد و پرسشنامه یادگیری سازمانی و قابلیت های بازاریابی تخصصی برگرفته از گیل برم و همکاران (2012) و هابر
(1991)بوده است. دادهها با برنامههای آماری در دو سطح توصیفی و استنباطی با استفاده از مدل معادلات ساختاری تجزیه و
0 اطمینان تایید گردید و نتایج نشان داد، یادگیری سازمانی بر قابلیت های بازاریابی / تحلیل شدند. تمامی فرضیات در سطح 95
تخصصی تأثیر داشته است. بعد کسب دانش در رتبه اول و توزیع دانش در رتبه دوم قرار داشته است.
Machine summary:
٤. فرضيات پژوهش فرضيه اصلي بين يادگيري سازماني و قابليت تخصصي بازاريابي شرکت هاي کوچک و متوسط سنندج رابطه معنادار وجود دارد.
فرضيات پژوهش فرضيه اصلي: بين يادگيري سازماني و قابليت تخصصي بازاريابي شرکت هاي کوچک و متوسط سنندج رابطه معنادار وجود دارد.
فرضيات فرعي فرضيه اول : بين کسب دانش و قابليت تخصصي بازاريابي شرکت هاي کوچک و متوسط سنندج رابطه معنادار وجود دارد.
نتايج حاکي از اين بود که رابطه مستقيم و معنيداري بين يادگيري سازماني با قابليت تخصصي بازاريابي در شرکت هاي کوچک و متوسط (SME ها) وجود داشته و ضريب همبستگي برابر با ٠/٦٢٣ بوده است .
نتايج حاکي از اين بود که رابطه مستقيم و معنيداري بين کسب دانش با قابليت تخصصي بازاريابي در شرکت هاي کوچک و متوسط (SME ها) وجود داشته و ضريب همبستگي برابر با ٠/٨٦٥ بوده است .
نتايج حاکي از اين بود که رابطه مستقيم و معنيداري بين توزيع دانش با قابليت تخصصي بازاريابي در شرکت هاي کوچک و متوسط (SME ها) وجود داشته و ضريب همبستگي برابر با ٠/٧٢٤ بوده است .
(2002) , "Developmen of a measure for he organizaional learning consruc", Journal of Managemen informaion sysems 19(2), 175-218.
Liefa , L , Jinhu , J , Kanliang , W , (2011) , " Knowledge-Managemen sraegy and organizaional learning : An agen-Based simulaion " , Africian Journal of business managemen , Vol 5 (8) , PP.
M. (1994) , " Marke informaion processing and organizaional learning : Journal of Markeing ; 58(1) , 35-45.