Abstract:
هدف این مقاله بررسی تاثیر تعدیل کننده انتظارات آتی و تغییرات فروش گذشته بر عدم تقارن رفتار هزینه است. بدین منظور شش فرضیه برای بررسی دادههای مربوط به 105 شرکت عضو بورس اوراق بهادار برای دورهی زمانی بین سالهای 1386 تا 1393 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که در صورت افزایش فروش در دوره قبل، هزینهها در دوره جاری به طور متوسط چسبنده هستند. از سوی دیگر، نتایج نشان داد در صورت کاهش فروش در دوره قبل، هزینهها در دوره جاری به طور متوسط آنتی چسبنده هستند. همچنین، نتایج بیانگر آن است که برای مقدار مشخصی افزایش فروش در دوره جاری، هزینهها به طور متوسط به میزان بیشتری بعد از افزایش فروش در دوره قبل نسبت به کاهش فروش در دوره قبل، افزایش مییابند. علاوه بر این، نتایج نشان داد که سیگنالهایی که نشان دهنده انتظارات خوشبینانه بیشتری هستند، درجه چسبندگی هزینه در دوره جاری را در صورت وجود یک افزایش فروش در دوره قبل، افزایش میدهد.
The aim of this study is The Moderating Effect of future expectations and changes to past sales on the cost of behavioral asymmetry in firms listed in the Tehran Stock Exchange. For this purpose six hypotheses are developed and data on the 105 companies in Tehran Stock Exchange for the period between the years 2008 to 2015 were analyzed. This regression model using panel data with fixed effects approach، reviews and tests. The results showed that in the event of an increase in sales in the previous period، the average costs in the current period are sticky. On the other hand، results in a decrease in sales in the previous period، the average costs in the current period are anti-sticky. Also، the results show that for a certain amount increased sales in the current period، The average costs following an increase in sales to a greater extent than in the period before a sales decline in the previous period، increased. In addition، the results showed that the more optimistic expectations are signals that indicate the degree of stickiness If there is an increase in sales expenses in the current period in the prior period، increases. And finally the results indicate that the signal that indicates expectations are more optimistic، the amount of reaction increases Cost to increase sales in the current period.
Machine summary:
"بـا توجـه بـه توضیحات بیان شـده ، فرضـیه اول تحقیـق در صـورتی تاییـد مـیشـود کـه PIncr٢ منفـی و معنادار باشد با توجه به نگاره (٤) و ضریب بدست آمده (٠/١٧٤-) که در سطح اطمینان ٩٥ درصد معنادار است می توان ادعا کرد که مشروط بـر یـک افـزایش فـروش در دوره قبـل ، هزینه ها در دوره جاری به طـور متوسـط چسـبنده هسـتند.
همچنـین ، فرضـیه دوم تحقیـق در صورتی تایید میشود که PDecr٢ مثبت و معنـادار باشـد بـا توجـه بـه نگـاره (٤) و ضـریب بدست آمده (٠/٠٥٥) که در سطح اطمینان ٩٥ درصد معنادار است می توان ادعـا کـرد کـه مشروط بر یک کاهش فروش در دوره قبل ، هزینه ها در دوره جاری به طـور متوسـط آنتـی چسبنده هسـتند.
مطـابق مبـانی نظـری و تحقیـق بـانکر و همکـاران (٢٠١٤)، فرضـیه چهـارم تحقیـق در صورتی تایید میشود که PIncr٢ منفی و معنادار باشد با توجه به جدول ٦ و ضریب بدسـت آمده (٠/٠٠٨-) کـه در سـطح اطمینـان ٩٥ درصـد معنـادار اسـت مـیتـوان ادعـا کـرد کـه سیگنال هایی که نشان دهنده انتظارات خوشبینانه بیشتری هستند، درجه چسبندگی هزینـه در دوره جـاری را در صـورت وجـود یـک افـزایش فـروش در دوره قبـل ، افـزایش مـیدهـد.
An empirical investigation of the effect of cost structure and demand uncertainty on SA&G cost stickiness, http://ssrn.
The Confounding Effect of Cost Stickiness on Conservatism Estimates, http://ssrn.
Asymmetries in CostVolumeProfit Relation: Cost Stickiness and Conditional Conservatism, http://ssrn.
Implications for the Link between Conditional Conservatism and Cost Stickiness, American Accounting Association."