Abstract:
هدف: هدف این پژوهش بررسی وضعیت فعالیت­ های مدیریت اطلاعات شخصی چاپی و الکترونیکی و مقایسه­ این دو میان اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز است.
روش­ شناسی: پژوهش حاضر که به صورت پیمایشی انجام شده است، به لحاظ هدف از نوع کاربردی و به لحاظ ماهیت از نوع توصیفی و تحلیلی است. جامعهی پژوهش شامل کلیه­ ی اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز است. به منظور تجزیه و تحلیل داده­ ها از روشهای آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد.
یافته­ ها: یافته­ ها نشان می­دهد که میانگین کلی فعالیت­ های مدیریت اطلاعات شخصی چاپی اعضای هیأت علمی 86/2 و فعالیت­های مدیریت اطلاعات شخصی الکترونیکی 82/2 است. به این ترتیب، وضعیت فعالیت­ های مدیریت اطلاعات شخصی چاپی و الکترونیکی اعضای هیئت علمی در سطح نسبتاً مطلوبی گزارش میشود. یافته­ها بیانگر آن است که تفاوت معنیداری میان فعالیت­های مدیریت اطلاعات شخصی چاپی و الکترونیکی اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز وجود ندارد.
نتیجه­ گیری: نتایج حاکی از آن است که فعالیت­های مدیریت اطلاعات الکترونیکی و فعالیتهای مدیریت اطلاعات چاپی اعضای هیأت علمی هم سطح هستند و هیچ کدام بر دیگری چیرگی ندارند. همواره پدیدههای جدید نیاز به یک بازهی زمانی بیش­تری برای شناخت و اثبات خود دارند و ممکن است در آینده ابزارهای الکترونیکی جدید مورد استفاده­ی بیش­تری قرار گیرند.
Background and Aim: The purpose of this study was to investigate the status of print and
electronic personal information management activities and compare them between faculty of
Shahid Chamran University of Ahvaz.
Methods: The present study, is conducted in a survey, In terms of purpose, it is an applied
type and In terms of nature, it is descriptive and analytical. The research community consists
of all faculty of Shahid Chamran University of Ahwaz. In order to analyze the data, were
used descriptive statistics and inferential statistics.
Results: Results showed that the overall average print information management boards of
faculty is 2.86 and electronic personal information management is 2.82. In this way, the print
and electronic personal information management activities of faculty are in a relatively good
level. Results indicate that There is no significant difference between the print and electronic
information management activities of faculty of Shahid Chamran University of Ahvaz.
Conclusion: The results indicate that the activities of electronic information management and
print information management activities of the faculty are equal and none of them overlap.
New phenomena always need more time to know and prove themselves, and new electronic
gadgets may be used in the future.