Abstract:
هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر ماندگاری و افزایش عمر قهرمانی ورزشکاران تیم های ملی بود. تحقیق حاضر به لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی و به لحاظ نوع جستجوی داده ها از نوع ترکیبی و به لحاظ روش تجزیه و تحلیل داده ها از نوع اکتشافی می باشد که جمع آوری داده ها به صورت میدانی و پیمایشی انجام شد. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی شامل کلیه خبرگان فدراسیون های ورزشی منتخب کشور و جامعه آماری در بخش کمی شامل کلیه مسئولین، کارشناسان و مربیان تیم ملی فدراسیون شنا، دو و میدانی و ژیمناستیک و ورزشکاران تیم های ملی می باشد. ابزار گردآوری داده ها در بخش کیفی مصاحبه عمیق با خبرگان و در بخش کمی عبارت بود از پرسشنامه 72 عبارتی محقق ساخته حاصل از بخش کیفی. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و استنباطی با کمک نرم افزار SPSS نسخه 21 و LISEREL نسخه 8/8 استفاده شد. یافته های پژوهش حاضر نشان داد که عوامل موثر بر افزایش طول عمر قهرمانی ورزشکاران تیم های ملی در رقابت های بین المللی جهانی و المپیک از دیدگاه خبرگان در 3 دسته کلی عوامل مربوط به ورزشکار، عوامل مربوط به فدراسیون و عوامل مربوط به محیط قرار گرفتند.
The purpose of this research was to analysis causal relationship brand trust and brand image with sports products consumers’ loyalty in Yazd. This research was a practical one in terms of purpose and a causal one in terms of nature. It was conducted as a surveying research. Statistical population of this research included all sports products consumers who reside in Yazd. Sample size was obtained by statistical formula and it was 312 people. Measuring tool was researcher made and its reliability and validity was tested for this research (Cronbach’s Alpha Coefficient 2811). Software SPSS version 22 and LISREL were used for data analysis. The results showed that both factorial and structured models benefited from enough fitting. All fitting indices were in acceptable range for both models indicating the acceptability of these models in terms of quantity and statistics. Accord-ing to obtained results from structural equations modeling, the relationship of the brand trust and brand image with 2814 was stronger than other variables. In addition, according to the results, there is a positive and significant relationship between brand trusts and consumer loyalty.