Abstract:
پلتفرم آنلاین به عنوان یکی از کاربردیترین و موفقترین راههای ارتباط بین فروشندگان و خریداران و کسب درآمد تبدیل شدهاند، این پلتفرمها در عصر اینترنت موبایل و اقتصاد مشارکتی، روز به روز محبوب تر میشود. پژوهش حاضر به بررسی تاثیر هوش هیجانی و کیفیت رابطه بر بهبود اکوسیستمهای پلتفرمهای آنلاین (مطالعه موردی، شرکت دیجی کالا) میپردازد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از جهت شیوه جمع آوری اطلاعات توصیفی/ پیمایشی محسوب میشود. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و استنباطی و از آزمون رگرسیون و معادلات ساختاری جهت سنجش فرضیهها با استفاده از نرم افزار SPSS و لیزرل استفاده شد. نتایج پژوهش نشان میدهد که هوش هیجانی مشتریان، تاثیر مثبتی بر کیفیت روابط بین مشتریان و ارایه دهندگان خدمات و کیفیت روابط بین مشتریان و پلتفرمهای آنلاین دارد. کیفیت رابطه بین مشتریان و ارایه دهندگان خدمات تاثیر مثبتی بر کیفیت رابطه بین مشتریان و پلتفرمهای آنلاین دارد، کیفیت ارتباط بین مشتریان و پلتفرمهای آنلاین تاثیر مثبت بر وفاداری مشتری به پلتفرم آنلاین دارد.
Machine summary:
بررسي تاثير هوش هيجاني و کيفيت رابطه بر بهبود اکوسيستم هاي پلتفرم هاي آنلاين در شرکت دي جي کالا ( مطالعه موردي شهرستان ساري ) 1 سيدياسر قاسمي تاريخ دريافت : ١٤٠١/٠١/٢٩ تاريخ پذيرش ١٤٠١/٠٣/١٧ چکيده پلتفرم آنلاين به عنوان يکي از کاربرديترين و موفق ترين راه هاي ارتباط بين فروشندگان و خريداران و کسب درآمد تبديل شده اند، اين پلتفرم ها در عصر اينترنت موبايل و اقتصاد مشارکتي، روز به روز محبوب تر ميشود.
کلمات کليدي: اکوسيستم پلتفرم آنلاين ، هوش هيجاني ، کيفيت رابطه ، وفاداري مشتري به پلتفرم آنلاين ١ کارشناسي ارشد رشته مديريت بازرگاني، گرايش بين الملل موسسه آموزش عالي اديب مازندران شهرستان ساري ١- مقدمه پلتفرم آنلاين ، واسطه اي براي تعامل بين دو نهاد بازار است که از اثرات خارجي شبکه برخوردار هستند (آرمسترانگ ، ٢٠٠٦).
١-٤- پيشينه تحقيق جيائو وي و همکاران (٢٠٢٠) در مقاله اي با عنوان تأثير هوش هيجاني و کيفيت رابطه بر اثر بهبود خدمات اکوسيستم هاي پلتفرم آنلاين رويکرد هاي عملکرد خدمات در محيط شبکه دستخوش تغييرات اساسي شده و اثر بهبود خدمات اکوسيستم پلتفرم آنلاين بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد.
جدول (٦):آزمون کرونباخ پرسشنامه {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} منبع : يافته هاي تحقيق آزمايش رابطه تأثير مستقيم در اين پژوهش ، مدل معادله ي ساختاري به منظور تجزيه و تحليل رابطه تأثير مستقيم بين متغيرها مورد استفاده قرار گرفته است .