چکیده:
نتایج پژوهش حاضر که در گام نخست ، با استفاده از نظر خبرگان (به روش بازتابی ) و در مرحلـه اول، از طریق پرسشنامه و در مرحله دوم، به وسیله ارائه نتایج و بازنگری در تعریف به دست آمد، نشان داد که اهداف کار و همت مضاعف ، بر مفاهیم مدیریتی اثربخشی ، بهرهوری و کارایی منطبق است . پس از درک چیستی این اهداف، در گام دوم، الگوهای مختلف مدیریت سازمانی که قابلیت پوشش دادن به این سه مفهوم را در حوزه رسانه ها داشتند، بررسی شدند و با استفاده از تطبیق دو رویکرد منبع بنیان و دانش بنیان، به استخراج عناصری از آنها برای طراحی مدل مطلوب مـدیریتی در رسانه پرداخته شد. در پایان، به طراحی و پیشنهاد چارچوبی برای طرح یک الگـوی مـدیریتی مناسب برای سازمانهای رسانه ای اقدام شد کـه بـر اسـاس آن، کـارایی و اثربخـشی در جریـان فرایندهای تخصصی رسانه ای و مدیریت محیط داخلی ، سبب ایجـاد بهـرهوری مـی شـود. تعامـل سازمان با محیط خارجی نیز موجب سودآوری بهرهوری حاصل می شود. در نهایت تلفیق ایـن دو، به عملکرد مورد انتظار می انجامد که اهداف کار و همت مضاعف از طریق آن برآورده می شود.
خلاصه ماشینی:
ارائه الگوی مدیریتی مطلوب در رسانه برای دستیابی به اهداف سال همت و کار مضاعف با تلفیق اثربخشی الگوهای مدیریت سازمانی داتیس خواجه ئیان ، سارا جانه * چکیده نتایج پژوهش حاضر که در گام نخست ، با استفاده از نظر خبرگان (به روش بازتابی ) و در مرحلـه اول، از طریق پرسشنامه و در مرحله دوم، به وسیله ارائه نتایج و بازنگری در تعریف به دست آمد، نشان داد که اهداف کار و همت مضاعف ، بر مفاهیم مدیریتی اثربخشی ، بهرهوری و کارایی منطبق است .
از این رو، مقالـه حاضـر بـا هـدف قـرار دادن طراحـی یـک الگـوی مطلوب مدیریتی برای سازمانهای رسانه ای، تلاش دارد الگوهای مختلف موجود بـرای مدیریت سازمانها را از دیدگاه اثربخشی بررسی و با یکدیگر مقایسه کنـد و سـپس بـا استفاده از عناصری که اثربخشی را در هر یک از این الگوها فراهم ساخته انـد، بـه ارائـه یک الگوی مطلوب مدیریتی برای دستیابی به حداکثر اثربخشی و تحقق اهـداف کـار و همت مضاعف بپردازد.
Expert systems applications for productivity analysis, Industrial management & Data system, Vol. 104, No. 9, P.
International Journal of Productivity and Performance Management, Vol. 54, No. 1, pp.