چکیده:
هدف پژوهش، بررسی رابطه بین مهارتهای گوش دادن با ویژگیهای شخصیتی برنامه سازان و مجریان ورزشی سازمان صدا و سیما بود. روش پژوهش توصیفی ـ همبستگی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری کلیه برنامه سازان و مجریان ورزشی صدا و سیما به تعداد 100 نفر به روش کل شمار مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار گردآوری دادهها، دو پرسشنامه معتبر بود که روایی صوری آنها به طور مجدد توسط جمعی از خبرگان و پایایی آنها از طریق آلفای کرونباخ به ترتیب در پرسشنامههای مهارتهای گوش دادن(80/0)، و ویژگی شخصیتی(80/0) تایید شدند. نتایج نشان داد که بین تیپهای شخصیتی و مهارت گوش دادن افراد سازمان ورزشی رابطه معنیداری وجود دارد. در مجموع بین مهارت گوش دادن و ویژگیهای شخصیتی در برنامه سازان و مجریان ورزشی سازمان تفاوت معنیداری وجود نداشت.
The purpose of the present research is to study the relationship between the personal characteristics of the sport broadcasting program makers and presenters and their listening skills. In terms of data collecting، the research method is descriptive correlational and in terms of purpose the research is practical. The research statistical community includes 100 sport broadcasting program makers and presenters and the research method is population sampling. Data have been obtained through two questionnaires and the accuracy and the stability have been reconfirmed by a group of experts and through cronbach’s alpha factor in the questionnaires of listening skills (0.80)، and personal characteristics (0.80). According to the results obtained. There was a significant relationship between the listening skills of the sport broadcasting staff and their personal characteristics. There was no significant difference between the personal characteristics of the sport broadcasting program makers and presenters and their listening and negotiation skills.
خلاصه ماشینی:
یافته¬های تحقیق جدول 1 نشان می¬دهد که بین تیپ¬های شخصیتی و مهارت¬های گوش دادن افراد سازمان ورزشی رابطه معنی¬داری وجود دارد.
<رجوع شود به تصویر صفحه> داده¬های جدول 1 نشان می¬دهد که بین تیپ¬های شخصیتی به جز وظیفه¬شناسی و مهارت¬های گوش دادن برنامه¬سازان سازمان ورزشی رابطه معنی¬داری وجود ندارد.
20- محاسبه شد و این نشان می¬دهد که بین دو متغیر رابطه منفی و معکوسی وجود دارد و هر چه افراد به سمت تیپ شخصیتی روان¬نژدی پیش روند مهارت¬های گوش دادن در آنها کاهش می¬یابد.
20- محاسبه شد و این نشان می¬دهد که بین دو متغیر رابطه منفی و معکوسی وجود دارد و هر چه افراد به سمت تیپ شخصیتی روان نژدی پیش روند مهارت¬های گوش¬دادن در آن¬ها کاهش می¬یابد.
29 محاسبه شد و این نشان از آن دارد که هر چه افراد به سمت تیپ شخصیتی برونگرا پیش روند مهارت¬های گوش دادن در آنها افزایش می¬یابد.
29 محاسبه شد و این نشان از آن دارد که هر چه افراد به سمت تیپ شخصیتی برونگرا پیش روند مهارت¬های گوش دادن در آنها افزایش می¬یابد.
Faculty of Physical Education and Sport Sciences, Tarbiat Moallem University of Tehran.
The relation between listening and negotiating skills makers and program implementers sports personality of IRIB, MS Thesis, Islamic Azad University, Karaj Branch.
The effects of communication skills and interpersonal communication on the effectiveness of physical and organizational model, Journal of Sport Management, 16.
The relationship between organizational commitment and effective listening skills, social and Agriculture Organization of Qom. MA thesis.