خلاصه ماشینی:
"معیارهای موجود برای ارزشیابی و ارزشگذاری کتب فنی چیست؟برای رسیدن به یک سطح ایدهآل در زمینه تهیه کتاب در حوزه فنی و حرفهای چه اقداماتی لازم است و چه مشکلاتی بر سر راه نشر این نوع کتابها وجود دارد؟استقبال مخاطب چگونه است؟آیا ناشران ما بازخوردهایی از مخاطبان خود دارند؟دیدگاه مربیان، دانشآموزان و استفادهکنندگان از این کتابها برای ما فوق العاده مهم است؟از جناب آقای کروبی از انتشارات فنی ایران خواهش میکنم بحث را شروع کنند.
برای اینکه بتوانیم در مورد مسئله سادهای مثل نقاشی بومیسازی کنیم نیاز به یک فارغ التحصیل فنی،استادکار نقاش و عکاس داریم که در قالب یک پروژه در طور حداقل یکسال بر روی این موضوع کار کنند و از مراحل کار که به صورت عملی است،مرتب عکس گرفته شود و در نهایت کتابی به حجم 60 صفحه در زمینه نقاشی کاربردی ساختمان تهیه کنیم و با هماهنگ کردن، سرفصلهای درسی جزوههای بومی شده مناسبی عرضه کنیم وگرنه انتشار کتاب 300 صفحهای در مورد نقاشی هرچند کلیات را بیان میکند،اما از حوصله یک کارآموز فنی و حرفهای خارج است که با مطالعه آن به جزئیات مورد نظرش دست یابد.
آقای فرخی!منابع موردنظر سازمان چه منابعی است؟و یا چه معیارهایی؟وقتی که سازمان هم سیاستگذار و هم مجری است،در این وضعیت سازمان در کنار ناشران است و یا در مقابلشان؟جناب آقای کروبی لطفا جمعبندی نهاییتان را از بحث ما بفرمایید: کروبی:در مورد سؤالات شما باید بگویم ما دو نوع کتاب داریم یک نوع کتابهایی که برای عموم مردم منتشر میشود تا قابلیتهای فنی آنها را افزایش دهد مانند«دویتایورسلف yourself Doit در انگلستان و یا دوزل بل ماخن bel Dosel Makhen در آلمان."