چکیده:
همگام با آغاز روند جدید مذاکرات اعراب-اسرائیل و پیدایی نشانههایی مبتنی بر
برخی کامیابیهای نسبی برای غرب در جهت حل و فصل مشکل قدیمی مذاکرات صلح خاورمیانه،
رژیم صهیونستی به طرح موج جدیدی از تبلیغات علیه فعالیتهای بازسازی اقتصادی-نظامی
ایران پرداخته است تا از این طریق ایران را به عنوانخطر یا دشمن خارجیعلیه امنیت
ملی متحدان منطقهای آمریکا و بویژه خود آن کشور معرفی کند.در این مقاله ضمن بررسی روند تکوین این نگرش جدید از سوی اسرائیل، انگیزههای
فرعی و اصلی رژیم صهیونیستی از طرح این موج جدید تبلیغات را مورد بررسی قرار
میدهیم.
خلاصه ماشینی:
"چکیده همگام با آغاز روند جدید مذاکرات اعراب-اسرائیل و پیدایی نشانههایی مبتنی بر برخی کامیابیهای نسبی برای غرب در جهت حل و فصل مشکل قدیمی مذاکرات صلح خاورمیانه، رژیم صهیونستی به طرح موج جدیدی از تبلیغات علیه فعالیتهای بازسازی اقتصادی-نظامی ایران پرداخته است تا از این طریق ایران را به عنوانخطر یا دشمن خارجیعلیه امنیت ملی متحدان منطقهای آمریکا و بویژه خود آن کشور معرفی کند.
به همین دلیل، همگام با آغاز تحرکاتی جدید در مورد روند مذاکرات اعراب و اسرائیل، که از اواسط سال 1992 شروع شد، تبلیغات تل آویو در مورد فعالیتهای ایران برای بازسازی توان اقتصادی و نظامی خود، وارد مرحلهای جدید گردید؛به عبارت دیگر، دولت صهیونستی درصدد بر آمد که فعالیتهای ایران را در مورد تامین تکنولوژیهای پیشرفته و تسلیحات متعارف به عنوان مقدمهای بر توسعه طلبیهای قریب الوقوع این کشور علیه متحدان و دوستان منطقهای آمریکا و بویژه خود آن(اسرائیل)مطرح و تبلیغ نماید.
4 «لوئیس رن برس»استاد علوم سیاسی و حقوق بین المللی دانشگاه Purdue در مقالهای با عنوان:«اسرائیل، ایران، و چشم اندازهای برای جنگ هسته ای در خاورمیانه» 5 در ارتباط با مواضع ایران در مقابل اسرائیل و خطرات هستهای که از سوی تهران متوجه تل آویو است، چند محور را مورد توجه قرار میدهد: -اسرائیل با خطری بی سابقه از سوی ایران روبروست، خطری که ریشه در تعهد تغییر ناپذیر ومرتبط با اندیشههای الهی*این کشور نسبت به نابود کردن دولت یهود دارد."