چکیده:
هدف این پژوهش مطالعه رابطه بین جو عاطفی خانواده به عنوان یک متغییر با خود کارآمدی و همچنین علایق حرفه گرایی دانش آموزان متوسطه است . تحقیق حاضر از نوع پژوهش های همبستگی است . جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان متوسطه شهرهای سردشت و پیرانشهر است که در سال تحصیلی ٩١-٩٢ مشغول به تحصیل بودند. در این میان تعداد ١٨٠ نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه انتخاب شده اند. ابزار پژوهش شامل پرسش نامه های خودکارآمدی ، جو عاطفی خانواده و علایق حرفه گرایی می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده ها در بخش آمار توصیفی از روش های محاسبه میانگین ، انحراف استاندارد و ... و در بخش آمار استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل تمیز استفاده شد. یافته ها نشان می دهد که بین نمرات جو عاطفی خانواده و خودکارآمدی رابطه مثبت و معناداری دیده نمی شود؛ همچنین با اطمینان می توان گفت که بین نمرات جو عاطفی خانواده و خودکارآمدی تحصیلی دختران رابطه معنادار وجود ندارد؛ بین جو عاطفی خانواده و خودکارآمدی دانش آموزان پسر رابطه مثبت و معناداری وجود دارد؛ بین جو عاطفی خانواده و علایق حرفه گرایی دختران رابطه مثبت و معناداری وجود ندارد؛ بین جو عاطفی خانواده و علایق حرفه گرایی پسران رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
"172 جدول ٢ میزان تأثیر متغیرها را نشان می دهد که در اینجا صمیمیت همبستگی مثبت دارد و بنابراین خرده مقیاس صمیمیت است که می تواند بهتر تابع تشخیص را کمک کند و استقلال و خودکارآمدی تحصیلی همبستگی منفی دارند.
013 تعداد 90 همبستگی پیرسون 1 خودکارآمدی تحصیلی سطح معنی داری 0 تعداد 90 فرضیه سوم : بین جو عاطفی خانواده و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دختر سال سوم متوسطه رابطه وجود دارد.
108 تعداد 90 همبستگی پیرسون 1 خودکارآمدی تحصیلی سطح معنی داری 0 تعداد 90 فرضیه چهارم : بین جو عاطفی خانواده با علایق حرفه گرایی دانش آموزان پسر سال سوم متوسطه رابطه وجود دارد.
141 تعداد 90 همبستگی پیرسون 1 خودکارآمدی تحصیلی سطح معنی داری 0 تعداد 90 فرضیه پنجم : «بین جو عاطفی خانواده با علایق حرفه گرایی دانش آموزان دختر سال سوم متوسطه رابطه وجود دارد»."