چکیده:
هدف از تحقیق حاضر تعیین وضعیت کتب درسی مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی در دانشگاههای ایران تا پایان سال 1393 از نظر ساختار، محتوا و صوری بود. روش تحقیق، توصیفی تحلیل محتوا و جامعه آماری شامل 34 کتاب مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی منتشر شده تا پایان پاییز 1393 بود. با توجه به معدود بودن جامعه آماری، نمونه آماری را 18 کتاب اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی منتشر شده تا پایان پاییز 1393 را تشکیل داد. روش نمونهگیری به صورت هدفمند و نمونهگیری در دسترس بود. ابزار جمعآوری اطلاعات را برگه کدگذاری شده محقق ساخته دو بخشی شامل مشخصات عمومی کتاب و مقولهها یا واحدهای تحلیل تشکیل داد. پس از جمعآوری دادهها، تجزیه و تحلیل آنها با استفاده از آمار توصیفی شامل میانگین، انحراف استاندارد، جداول فراوانی مطلق و نسبی و در آمار استنباطی از آزمون تیتک نمونهای بوسیله نرمافزار SPSS نسخه 21 انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که کتب مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی از دیدگاه اساتید در بعد محتوایی به طور معنیداری نامناسب است اما از دیدگاه دانشجویان به طور معنیداری مناسب نیستند. از دیگر نتایج تحقیق این بود که کتب مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی از دیدگاه اساتید، در بعد ظاهری به طور معنیداری مناسب نیستند درحالی که از دیدگاه دانشجویان این کتابها در بعد ظاهری به طور معنیداری نامناسب هستند.
The purpose of this study was to evaluate the management of leisure and recreational sports curriculum at universities in Iran until the end of 1393، the structure، content and formal. The research is descriptive content analysis. The population consisted of 34 leisure and recreational sports management book published in 1393 until the end of autumn. Due to the small population samples of 18 books published in leisure and recreational sports fall of 1393 until the end of the form. Purposeful sampling and sampling was available. Data were coded to form a self-made two-part contains general characteristics of the categories or units of the formation. After collecting the data، analyze it using descriptive statistics such as mean، standard deviation، absolute and relative frequency tables and inferential statistics، one-sample t-tests were performed using SPSS version 21. The results showed the management of leisure and recreational sports from the perspective of teachers in post were inappropriate in content significantly and disrupted the student’s perspective. The results of the study was that the books of leisure and recreational sports management from the perspective of teachers، were not suitable for cosmetic significantly. While the student’s perspective on the appearance of the books were significantly inappropriate.
خلاصه ماشینی:
دکتری مدیریت و رسانه¬های ورزشی و استادیار دانشگاه پیام نور (تاریخ دریافت: 29 / 10 / 93 ـ تاریخ تصویب: 26 / 12 / 93 ) چکیده هدف از تحقیق حاضر تعیین وضعیت کتب درسی مدیریت اوقات فراغت و ورزش¬های تفریحی در دانشگاه¬های ایران تا پایان سال 1393 از نظر ساختار، محتوا و صوری بود.
تمام کتاب¬های منتشر شده مدیریت اوقات فراغت و ورزش¬های تفریحی تا پایان پاییز 1393 شامل 34 جلد کتاب بود که با توجه به معدود بودن جامعه آماری، 18 جلد از این کتاب¬ها به صورت هدفمند و در دسترس به عنوان نمونه¬ آماری انتخاب شده و مورد بررسی قرار گرفت.
با توجه به طبیعی بودن توزیع داده¬ها از آزمون تی تک نمونه¬ای برای بررسی وضعیت کتب مدیریت اوقات فراغت و ورزش¬های تفریحی از دیدگاه اساتید از بعد محتوایی استفاده شد.
با توجه به طبیعی بودن توزیع داده¬ها از آزمون تی تک¬نمونه¬ای برای بررسی وضعیت کتب مدیریت اوقات فراغت و ورزش¬های تفریحی از دیدگاه دانشجویان از بعد محتوایی استفاده شد.
با توجه به طبیعی بودن توزیع داده¬ها از آزمون تی تک¬نمونه¬ای برای بررسی وضعیت کتب مدیریت اوقات فراغت و ورزش¬های تفریحی از دیدگاه دانشجویان از بعد ساختاری استفاده شد.
با توجه به طبیعی بودن توزیع داده¬ها از آزمون تی تک¬نمونه¬ای برای بررسی وضعیت کتب مدیریت اوقات فراغت و ورزش¬های تفریحی از دیدگاه اساتید از بعد ظاهری استفاده شد.
با توجه به طبیعی بودن توزیع داده¬ها از آزمون تی تک¬نمونه¬ای برای بررسی وضعیت کتب مدیریت اوقات فراغت و ورزش¬های تفریحی از دیدگاه دانشجویان از بعد ظاهری استفاده شد.