چکیده:
در سالهای اخیر همزمان با پیشرفت پژوهشها در حوزة مدیریت دانش و تأکید بر یکپارچهسازی فرایندهای خلق و تسهیم دانش، الگوهای کاری شرکتهای بزرگ جهانی تغییر یافته و ساختارهای نوینی در آنها ظهور کرده است. از جملۀ این ساختارها، محافل کاری است که بهطور بنیادی با اشکال قبلی (گروههای کاری و تیمهای کاری) متفاوت است. بر خلاف ساختارهای رسمی، محافل کاری نوعی ساختار غیررسمی است که بهطور داوطلبانه توسط گروهی از افراد با دغدغهها و علائق مشترک و مشابه شکل گرفته است و بهطور خاص متمرکز بر فعالیتهای خلق و تسهیم دانش است. یکی از مهمترین مؤلفهها در شکلگیری محافل کاری سرمایة اجتماعی است که بدون وجود اعتماد میان اعضا و بدون ایجاد هویت مشترک محافل کاری پایدار نخواهند بود. مقالة حاضر دو هدف اصلی دارد. هدف اول، معرفی مفهوم، ابعاد و مؤلفههای محافل کاری است؛ و هدف دوم، شناخت ارتباط متقابل محافل کاری با سرمایة اجتماعی و نقش مهم سرمایة اجتماعی در شکلگیری این ساختارهای غیررسمی است.
خلاصه ماشینی:
"بعد هویت (مؤلفه ها و گویه ها) پیوستگی وسعت اثربخشی آیا به اندازة کافی زمینه های متنوع آیا اعضا فرصت هایی برای آیا محفلی برای تعامل وجود دارد؟ افراد وجود دارد؟ آیا هویت ایجادشده توسعۀ شایستگیهای چه نوع تعاملاتی دارند؟ چه کاری با موجب شکل گیری تجربه هایی شناخته شده از طریق مشارکت تعهد همدیگر انجام میدهند؟ آیا اعضا به مانند ورود در اینترنت و گفت وگو در ایجاد کارها دارند؟ آیا محفل یکدیگر اعتماد کرده و مورد وثوق هم با اشخاص ناشناس یا بازدید از آمادگی استفاده از تجربه های هستند؟ یک کشور خارجی میشود؟ افراد را در کارهای خود دارد؟ آیا افراد گفت وگوهای مثبت و سازنده ای آیا افراد خود را به عنوان عضوی آیا افراد تصویری مهم از تجسم با همدیگر دارند؟ آیا آنان دربارة عمیق - چگونگی عمل مؤثر محفل از محافل بزرگ میبینند؟ ترین آرزوهایشان صحبت میکنند؟ درک میکنند؟ آیا افراد میدانند که عملکرد آیا افراد تعهد خود را نسبت به سازمانشان به وسیلۀ نظرها، محافلشان حفظ میکنند؟ آیا آنان از آیا افراد به دنبال دستورالعمل هایی فعالیت ها و درخواست های آنان یکپارچگی اصول محافلشان حمایت میکنند؟ آیا هستند که فعالیت های خود را با در محفل قضاوت قرار خواهد اعضا در محفل بازخورد میدهند و اهداف گسترده تر همراستا کنند؟ گرفت ؟ آیا افراد میتوانند دریافت میکنند؟ دیگران را دربارة قابلیت یک ایدة جدید قانع کنند؟ منبع : ٢٤٠."