چکیده:
 هدف تحقیق حاضر شناسایی و بررسی عوامل موثر بر اثربخشی تبلیغات بر تمکین مالیاتی مؤدیان حقوقی شهر مشهد است. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و از مصادیق تحقیق های کاربـردی می باشد. جامعه آماری پژوهش مشتمل بر مدیران میانی و ارشد و مؤدیان مالیاتی و محتوای تبلیغات سازمان امور مالیاتی کشور ظرف بازه زمانی 1392 تا 1393 می‌باشد. یافته های حاصل از تحقیق مبین آن است که مهمترین معیارهای مؤثر بر تمکین مالیاتی را می‌توان در قالب معیارهای نگرش مودیان در مرحله رفتار و عملکرد تبلیغات، سپس نگرش مودیان در مرحله دریافت ذهنی تبلیغات، و نحوه انتقال پیام و سپس نگرش مودیان در مرحله تمایل و در نهایت معیار ساختار ادبی تبلیغات خلاصه کرد. همچنین بررسی دیدگاه مودیان حقوقی نیز حاکی از آن است که هر یک از معیارهای شناسائی شده بر بهبود اثربخشی تبلیغات بر تمکین مالیاتی بسیار با اهمیت هستند.
خلاصه ماشینی:
"چون پنج 2 2 معیار وجود دارد، بنابراین تعداد مقایسه های انجام شده برابر است با: n(n-1) = 5(5-1)=10 2 2 بنابراین ١٠ مقایسه زوجی از دیدگاه گروهی از خبرگان انجام شده است و با استفاده از تکنیک میانگین جدول (٢)- معیارها و زیرمعیارهای اثربخشی تبلیغات بر تمکین مالیاتی مودیان عوامل اصلی نماد زیر معیارها نماد منطقی بودن اطلاعات S11 دقیق بودن تبلیغات S12 نگرش مودیان در مرحله ذهنیت مثبت به سازمان S13 S1 دریافت ذهنی تبلیغات ایجاد حس امنیت نسبت به تمکین S14 احساس صداقت در تبلیغات S15 احساس تهدید آمیز S16 متقاعد شدن در تمکین S21 اقدام به پرداخت S22 تصمیم گیری S23 نگرش مودیان در مرحله S2 تجربه حسی و اجتماعی S24 رفتار و عملکرد تبلیغات یادآوریهای کلامی S25 یادآوریهای دیداری S26 یادآوریهای شنیداری S27 عوامل اصلی نماد زیر معیارها نماد خبری بودن متن پیام تبلیغات S31 تهدید آمیز بودن S32 ساختار ادبی پیام S3 هشداری بودن پیام S33 آمرانه بودن پیام S34 خلاقیت در پیام S35 واقعی بودن پیام ها S41 آگاهی از خدمات S42 نگرش مودیان در مرحله شناخت از تمکین مالیاتی S43 تاثیر، تمایل و اولویت S4 اعتماد به اطلاعات S44 تبلیغات غنای تبلیغات S45 علاقه مندی به تمکین S46 میزان اطلاعات مودیان S47 آزمایش و تجربه در انتقال پیام S51 رسانه مناسب در انتقال پیام S52 شناخت بستر آگاهی مودیان در انتقال پیام S٥٣ اختلالات درونی اجزای ارتباطی S54 نحوه انتقال پیام S5 ارزیابی ارسال در انتقال پیام S55 کنترل زمان تبلیغ در انتقال پیام S56 تقسیم بندی روان شناختی، جغرافیایی S57 تداوم و تکرار پیام S58 استفاده از اشخاص قابل اعتماد مودیان S59 هندسی دیدگاه خبرگان تجمیع گردیده است ."