چکیده:
در مجموعة شمال، هینی با تلفیق تاریخ اساطیری ایرلند و درگیریها در ایرلند شمالی در سالهای آخر دهۀ ۱۹۶۰ میلادی، تاریخ معاصر ایرلند شمالی را در قالب اسطوره، بازسازی و بازنمایی میکند. این سبک از بازنمایی تاریخی که بیشتر مورد توجه شاعران دورة مدرنیست بوده، مورد توجه گروهی از شاعرانی که مانند هینی استعمار و شرایط پسااستعمار را تجربه کردهاند نیز قرار گرفته است. بههرجهت، گذار به گذشته و اسطورههای ملی در این نوع از بازنمایی، برای مردمی که در شرایط پسااستعمار زندگی میکنند، امکان تصویرسازی تاریخ ازدسترفتهشان را فراهم میکند، اما درمقابل، سبب اختلال در درک صحیح آنها از زمان حال میشود؛ چراکه با همانندسازی گذشته و اسطوره با وقایع زمان حال، تفاوتهای بین کشتار و خشونت و عوامل وقوع آنها در گذشتة اساطیری و زمان حال نادیده گرفته میشود؛ بنابراین، بازنمایی اسطورهای که در مجموعة شمال، از ترکیب مدرنیسم و تاریخنگاری پسااستعماری بهدست آمده است، نهتنها به حل بحران سیاسی- اجتماعی در ایرلند شمالی کمک نمیکند، بلکه سبب تشدید خشونت جاری در جامعه میشود.
خلاصه ماشینی:
به هرجهت ، گذار به گذشته و اسطوره های ملی در این نوع از بازنمایی، برای مردمی که در شرایط پسااستعمار زندگی میکنند، امکان تصویرسازی تاریخ ازدست رفته شان را فراهم میکند، اما درمقابل ، سبب اختلال در درک صحیح آن ها از زمان حال میشود؛ چراکه با همانندسازی گذشته و اسطوره با وقایع زمان حال ، تفاوت های بین کشتار و خشونت و عوامل وقوع آن ها در گذشتۀ اساطیری و زمان حال نادیده گرفته میشود؛ بنابراین ، بازنمایی اسطوره ای که در مجموعۀ شمال ، از ترکیب مدرنیسم و تاریخ نگاری پسااستعماری به دست آمده است ، نه تنها به حل بحران سیاسی- اجتماعی در ایرلند شمالی کمک نمیکند، بلکه سبب تشدید خشونت جاری در جامعه میشود.
او این حقیقت را نادیده می گیرد که ایدة تفسیرکردن زندگی معاصر براساس سمبل ها و نمادها ممکن است بن بستی تاریخی ایجاد کند که در آن ، نقش مردم تحت استعمار و استعمارگران ، به گونه ای جبری از پیش تعیین شده است (دنارد، ٢٠٠٠: ٢)؛ علاوه براین ، برای افراد دشوار است که متوجه همۀ معانی چندلایۀ مورد نظر هینی شوند.
پیشینۀ تحقیق پیش از این ، ادنا لانگلی در Poetry in the Wars (١٩٨٦)، سیاران کارسون در Escaped from the ?Massacre (١٩٧٥)، نیل کرکران در ١٩٤٠ English Poetry Since (١٩٩٣) و دنیل توبین در Passage to the Center: Imagination and the Sacred in the Poetry of Seamus Heaney (١٩٩٩) به جنبه های آمیختگی تاریخی در اشعار مجموعۀ شمال هینی پرداخته اند.