چکیده:
بررسی تجارب مشتریان و رضایتمندی از خدمات کلوپ های ورزش های آبیچکیدههدف از انجام این پژوهش، بررسی تجارب مشتریان از خدمات کلوپ های ورزش های آبی جزیره کیش بود. پژوهش حاضر، از نوع همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی می باشد. پرسش نامه ای محقق ساخته طراحی و روایی آن توسط متخصصان و استادان دانشگاه تأیید شد. پایایی آن نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ به دست آمد. از میان 385 پرسش نامه ای که توزیع شد، 350 پرسش نامه تکمیل و عودت داده شد. جامعه آماری شامل مشتریان همه کلوپ های ورزش های آبی جزیره کیش بوده و از نمونه در دسترس استفاده شد.در این پژوهش از آمار توصیفی برای توصیف وضعیت جمعیت شناسی پاسخ دهندگان و همچنین پاسخ های آنان به سوالات تحقیق و در بخش آمار استنباطی از آزمون های تحلیل عاملی تاییدی و مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شد. بدین منظور از نرم افزارهای MS-Excel ، SPSS ver 18و Lisrel ver 8.80 بهره گرفته شد. نتایج پژوهش نشان داد که بر اساس تجارب مشتریان از کلوپ های ورزش های آبی تمامی روابط مدل مفهومی به غیر از تأثیر متغیر ارزش دریافت شده بر متغیر وفاداری از نظر آماری، معنی دار هستند. به عبارت دیگر ارزش دریافت شده بر متغیر وفاداری به صورت مستقیم تأثیر معنی داری ندارد بلکه تأثیر آن بر وفاداری از طریق متغیر رضایتمندی است .
The purpose of the present study was the study of Customer experiences of the service Aquatic sports clubs. The current research is correlational and practical. A researcher - made questionnaire was administered and its reliability was approved by the professors and experts in this field. Its validity was controlled by the alpha Cronbach test. 385 questionnaires were delivered and among them, 250 were filled out and gathered. The sample data used in the present study were all customers of these aquatic sport clubs in Kish Island. The number of the sample was selected due to their availability. In order to describe the demography of the replicants and questions descriptive statistics and in the field of inferential statistics, internal consistency and conformity factor analysis, structural equation modeling were used. To do so MS-Excel SPSS ver 18 and Lisrel ver 8.80 software were chosen. The results of the study revealed that based on costumer experiences of service in Aquatic sports clubs all the relations of the conceptual model were significant except Received value of the variable loyalty. . In other words, the changes in the received value don’t have a significant influence on the loyalty criteria, but its impact can be verified by the satisfaction criteria