چکیده:
مدیران ورزشی با ب رهه گ ریی از رایانه و نرم افزارهای مرتبط ، می توانند وظ ایف و پروژه های خود را ب ایسر اثربخش تر از پیش انجام دهند. در نت ه جی ک ب س توانم دنی های پایه ای رایانه برای مدیران ورزشی ضروری به نظ ر می رس د و می تواند به پی ربش د اهداف س ازمان ک کم ک دن؛ لذا به من وظ ر بررس ی میزان توانم دنی و اهم ت ی مهارت های رایانه ای، در س ازمان های ورزشی ایران ت دعاد ١٣٧مدیر به عنوان ن ومنه انت اخب شدند و به پرس شانمه های م قح ق س اخته با روایی صوری و مح وتایی )دیدگاه مت صخ ان (، روایی س ازه )تح لیل عاملی اکت اشفی و تاکیدی( و پایایی )از آلف ای کرونباخ ( مناس ب پاس خ دادند. برای تح لیل آماری نیز از آمار توصیف ی و اس ت ابنط ی )مانوا، آنوا( اس ت اف ده شد. ط بق یافته ها، بین میزان توانم دنی و میزان اهم ت ی مهارت های رایانه ای در س ازمان تربیت بدنی، فدراس یون های ورزشی و اداره کل تربیت بدنی مدارس تاف وت م نعی داری وجود دارد. ه چم نین نتایج آزمون مانوا بین خرده مقیاس های میزان اهم ت ی م اهرت های رایانه ای برای انجام دادن وظ ایف و پروژه های مدیریت ورزشی تاف وت م نعی داری را ن اشن داد. به ط ورکلی می توان گف ت که به دلیل گس رتدگی عم ایلت بخش ورزش ، تنوع فعالیت ها و تغی رات زود هن اگم داده ها، مدیران ملزم هسدنت با توانم دنی هرچه بی رتش از مهارت های رایانه ای بهره گیرند تا فرایندهای س ازمان با س رعت و دقت بی رتش و هزینه ک رتم ی انجام گ ریند.
خلاصه ماشینی:
نتايج پژوهش مودي ۸ (۲۰۰۲) نشان داد که سواد رايانه ، دومين مهارت مهم در ميان مهارت هايي اسث که براي احراز يک 1- Kocak 2- Case 3- Chen 4- Davis 5- Lambrecht 6- O‘Brien 7- Chizari 8- Moody شغل مورد نياز اسث (۱۲).
1- Duncan 2- Dianne 3- Kocak 4- Chen 5- Peng 6- Hughes 7- Lieberma به عبارت ديگر نتايج تح اقيق ت گذشته است افده از رايانه را باعث صرفه جويي در زمان، افزايش بهره وري و بازدهي، بالا بردن راندمان کار، اجراي کامل تر کارها و و بالا بردن ک ث يفي انجام کار و هم ن ينچ جهث به وبد در انجام وظايف و پروژه هاي مديريث ورزشي موثر ارزيابي کرده اند(دپلي ۱، ۱۹۹۸؛ لامبريج ، ۱۹۹۶؛ کر۲، ۲۰۰۲)(۱۷، ۱۸، ۱۹).
نتايج آزمون هاي تعقيبي تحليل واريانس چند متغيري {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} ٭ بر اساس تصحيح بنفروني معني داري در سط ح ۰۲۵/ ٭٭ بر اساس تصحيح بنفروني معني داري در سط ح ۰/۰۱۲ آزمون تع ي بيق شفه موارد ذيل را در مورد متغيرها نشان داد: تفاوت در ميزان توانم دن ي با مهارت هاي رايانه اي سه سازمان در نتيجه تفاوت بين سازمان تربيث بدني و فدراسيون هاي ورزشي(=P) و اداره کل تربيث بدني مدارس و فدراسيون ورزشي (۰/۰۱۶= P) اسث .
يافته هاي پژوهش نشان دادند که بين ميزان توانم دن ي مديران در سازمان تربيث بدني، فدراسيون هاي ورزشي و اداره کل تربيث بدني مدارس تفاوت معني داري وجود دارد.
Competencies of sport event managers in the United States, Unpublished doctoral dissertation, University ofNorthern Colorado.
Y. )2004(, An examination of the competencies needed by sport managers in Taiwan,Unpublished doctoral dissertation, University of Idaho.