خلاصه ماشینی:
"بیان ادله قائلان به جواز قمهزنی و پاسخ به آنها: سر به محمل کوبیدن حضرت زینب(س): قمهزنان به این روایت دروغ استناد کرده و میگویند: اگر قمهزنی و سر شکافتن در عاشورا و عزای سیدالشهدا جایز نیست، پس چرا حضرت زینب(س) سرش را به چوب محمل کوفت و سر و صورت خود را آغشته به خون کرد و باتوجه به حضور امام سجاد(ع) و عدم نهی ایشان، سکوت امام نمیتواند تأیید عمل ایشان باشد؟ پاسخ: اما اصل ماجرا بهگونهای دیگر است: فردی به نام «مسلم جصاص (گچکار)» نقل میکند: بههنگامی که درحال بازسازی دروازه اصلی شهر کوفه بوده هیاهویی میشنود و به سمت هیاهو حرکت کرده و میبیند که اسرای واقعه عاشورا در کجاوه بودند و در این هنگام سر بریده امام حسین(ع) را بالای نیزه بردند که حضرت زینب با مشاهده سر بریده برادر، سر خود را از فرط ناراحتی به چوب محمل میکوبد، چنانچه خون از زیر مقنعهاش جاری شد و با چشم گریان اشعاری را قرائت کردند (ناسخ التواریخ، جلد 6: 54 به نقل از مسائلی، 1386: 26) علاوهبر اینکه به اصل ماجرا باید دقت کرد باید بیان کنیم که این مطلب برگرفته از کتابی به نام «نورالعین فی مشهد الحسین» است که برای نخستین بار دویست سال پیش یعنی در سال 1298ق در مصر چاپ شده است.
Keywords Urban visage, building, dwelling, world, language Explanation of a Model for Media's Function Concerning Islamic Values Zohreh khoshneshin, Assistant Professor of Educational Technology Psychology, Education Faculity, Kharazmi University Abstract It is noted in the holy Quran that "God desired to give the feel of peace to the kinds of human been who lives within family as wife or husband"."