خلاصه ماشینی:
جامعهشناسی کار: (دنیای شگفتانگیز کار در مدرنیته بازاراندیشانه) اولریش بک؛ مترجم: سعید صادقیجقه، آیت نباتیحصارلو، تهران: جامعه شناسان.
۲۹۲ ص.
رقعی (شومیز).
۲۴۰۰۰۰ ریال.
چاپ اول/ ۲۰۰ نسخه.
در کتاب حاضر نگارنده به موضوع کار از منظر جامعهشناسی پرداخته است.
در فصل اول یک آینده آرمانشهر بازار تبیین میشود.
در فصل دوم نگارنده به بررسی مراحل تاریخی سهگانه کار میپردازد.
در فصل سوم گذر از سرمایهداری بیروح اروپایی به دولت رفاهی بعد از جنگ جهانی که در آن دولتهای ملی و مدرنیته پرمخاطره و ناامنی عمومی ظهور کردند، تشریح میشود.
در فصل چهارم نگارنده به بررسی مدلهای رایج اشتغال میپردازد.
در فصول بعدی نیز به ترتیب نظام مخاطرات و برزیلی شدن آینده اروپا بررسی میشود.
مقدمهای بر جامعهشناسی فرهنگی لس بک، اندی بنت، لورا دسفورادلز، مارگارت گیبسون، دیوید اینگلیز، رونالد جاکوبز، یان وودوارد؛ مترجم: غلامرضا حداد، تهران: دانشگاه امام صادق (ع).
۴۰۴ ص.
وزیری (شومیز).
۲۲۰۰۰۰ ریال.
چاپ اول/ ۱۰۰۰ نسخه.
شابک: ۶-۴۶۷-۲۱۴-۶۰۰-۹۷۸ کتاب حاضر راهنمای جامعی در جامعهشناسی فرهنگی به عنوان یک شاخه نوظهور اما ریشهدار از علوم اجتماعی محسوب میشود.
تنوع و تکثر رویکرد نویسندگان کتاب که نشان از انعطافپذیری معرفتی و روشی ذیل جامعهشناسی فرهنگی دارد طیفی گسترده از جامعهشناسی فرهنگ تا جامعهشناسی فرهنگی ناب را شامل میشود.
موسیقی، مد، غذا و انواع متنوع رسانهها اشکال نوین فرهنگی و برجسته جوامع معاصر هستند که فهم آنها نیازمند دانش است و تولید آن از اهداف ذاتی یک جامعهشناسی فرهنگی محسوب میشود.