چکیده:
هدف پژوهش حاضر مطالعه اثر تواتر خود گویی آموزشی و انگیزشی بر اجرای مهارت پرتاب دارت بود. 38 دانشجوی پسر غیر ورزشکار دانشگاه آزاد با میانگین سنی 3/23 بهصورت داوطلبانه در پژوهش حاضر شرکت کردند.
خلاصه ماشینی:
"یکی از نامداران سپاه زال، رودابه را این گونه توصیف میکند: ز سر تا به پایش به کردار عاج به رخ چون بهشت و به بالا چو ساج بران سفت سیمینش مشکین کمند سرش گشته چون حلقه ای پای بند ( فردوسی،1386: 64) ارتباط تعاملی کیخسرو با طبیعت: وقتی کیخسرو قصد کنارهگیری از سلطنت دارد، گودرز او را چنین توصیف میکند: جزآنست کیخسرو ای پهلوان که دیدی تو شاداب و روشن روان شده کوژ، بالای سروسهی گرفته گل سرخ، رنگ بهی ندانم چه چشم بد آمد به روی چرا پژمرید آن چوگلبرگ روی (فردوسی،1386: 607) در حالی که همه پهلوانان و سرداران ایرانی ناراحت و غمگین هستند.
که مردی گزین کرد از انجمن به بالای سرو سهی در چمن برو رخ چون گلستان و با یال و کفت که هرکس ببیند بماندشگفت (فردوسی،1386: 628) 2-5 ارتباط تقابلی حکمران با طبیعت در ارتباط تقابلی حکمرانان با طبیعت میتوان گفت که حکمرانان در پی تقابل و برتریجویی بر طبیعت برای نجات جان خود هستند.
4. در ارتباط حکمرانان با موجودات ماورایی، باید گفت موجودات ماورایی در شاهنامه شامل دیو، شیطان و سیمرغ است که طهمورث در ارتباط با دیوان با 14 بیت در بالاترین مرتبه قرار دارد.
ارتباط حکمرانان با طبیعت بهشکل تعاملی شامل تشبیهات و استعاراتی است که حکیم طوس در وصف بزرگی و زیبایی حکمرانان به کاربرده است، به گونهای که شاعر از عناصر زیبای طبیعت در وصف حکمرانان استفاده کرده است، مانند وصف کیخسرو، گشتاسپ و...
اما ارتباط تقابلی حکمرانان با طبیعت، ستیزهجویانه و شامل برتریجویی حکمران بر طبیعت یا عناصر طبیعت است، مانند ستیز سیاوش با آتش یا گرفتاری کیخسرو در توفان."