چکیده:
موضوع این پژوهش بررسی تاثیر هوش فرهنگی بر وافاداری خریداران نسبت به برند شرکت اسنوا مورد مطالعه شهر کرمانشاه می باشد. لذا پژوهش از نوع کاربردی است. روش مطالعه توصیفی به شیوه پیمایشی است. جمعآوری دادهها از طریق اسنادی کتابخانهای، مطالعات میدانی میباشد. بدین منظور از روش پرسشنامه برای این پژوهش استفاده شده است و روایی پرسشنامه از طریق نظر اساتید خبره مورد تاید قرار گرفت و پایایی آن (0.78 و 0.83) به ترتیب برای هوش فرهنگی و وفاداری نسبت به برند بدست آمده است. جامعه آماری در این پژوهش شامل خریدارن شرکت اسنوا به تعداد 10000 نفر میباشد، لذا حجم نمونه برابر با 384 با توجه به جدول مورگان در نظر گرفته شد. در این پژوهش به دو روش توصیفی و استنباطی و استفاده از نرم افزارهای SPSS22 و AMOS به تحلیل دادههای به دست آمده از محل پرسشنامه پرداخته شده است. نتایج بیانگر آن بود که کلیه رابطه بین متغیرهای پژوهش مورد اثبات واقع شد. در قسمت تحلیل رگرسیون رابطه بین هوش فرهنگی با وفاداری خریداران به طور کلی تاثیر داشته و همچنین بین ابعاد چهارگانه(بعد راهبردی، دانشی، انگیزشی و رفتاری) نیز با وفاداری خریداران ارتباط مثبت و معنادار داشته و رابطه اثبات میگردد و میزان ارتباط به ترتیب 0.029، 0.032، .039 و 0.35 میباشد. میزان معناداری و ارتباط بین هوش و وفاداری نیز 0.006 میباشد. در قسمت معادله ساختاری و بر اساس تحلیل آموس بعد راهبردی به میزان 0.22 بر وفاداری خریداران نقش داشته است که میزان معنادار میباشد. همچنین بعد انگیزشی به میزان 0.42، بر وفاداری خریداران تاثیرگذار بوده که معنادار میباشد. بعد رفتاری به میزان 0.33 بر وفاداری خریداران تاثیر داشته که معنادار میباشد و بالاخره بعد دانشی به میزان 0.31 بر وفاداری خریدران تاثیر داشته است که معنادار میباشد. بر این اساس بعد انگیزشی به مقدار 0.42 بالاترین تاثیر را بر وفاداری خریداران و بعد راهبردی به میزان 0.25 کمترین تاثیر را داشته است.
خلاصه ماشینی:
"لذا پژوهشگر در این پژوهش به دنبال پاسخ به این پرسش است که هوش فرهنگی بر وفاداری خریداران نسبت به برند تاثیر دارد؟ Seng Harris and Lievence Seng Thomas & Inkson 2- مدل نظری تحقیق و فرضیات پژوهش فرضیه اصلی: هوش فرهنگی بر وفاداری خریداران نست به برند شرکت تاثیر معناداری دارد.
جدول 4- بررسی رابطه بین بعد دانشی بر وفاداری خریداران نوع رابطـــــه سطح معنیداری R2ضریب تعیین Rضریب رگرسیون سطح خطا تعدادN نوع ارتباط دارد 032/0 058/0 240/0 05/0 384 خطی 3-بعد انگیزشی بر وفاداری خریداران نسبت به برند تاثیر معنادار دارد.
جدول 5- بررسی رابطه بین بعد انگیزشی بر وفاداری خریداران نوع رابطـــــه سطح معنیداری R2ضریب تعیین Rضریب رگرسیون سطح خطا تعدادN نوع ارتباط دارد 039/0 049/0 231/0 05/0 384 خطی 4- بعد رفتاری بر وفاداری خریداران نسبت به برند تاثیر معنادار دارد.
جدول 6- بررسی رابطه بین بعد رفتاری بر وفاداری خریداران نوع رابطـــــه سطح معنیداری R2ضریب تعیین Rضریب رگرسیون سطح خطا تعدادN نوع ارتباط دارد 035/0 056/0 237/0 05/0 384 خطی 5- هوش فرهنگی بر وفاداری خریداران نسبت به برند تاثیر معنادار دارد.
بنابراین هوش فرهنگی با در نظر گرفتن ابعاد و زوایای آن می توان میزان اعتماد خریداران و مشتریان را کسب نموده و بر همین مبنا بر وفاداری آنها تاثیر گذاشته و می تواند نتایج مطلوبی را برای شرکت در پی داشته باشد و مشاهده گردید که میزان معناداری و ارتباط بین هوش و وفاداری نیز 0."