چکیده:
هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی نقش بکارگیری مولفه های مدیریت دانش در عملکرد سازمانی در مدارس کار و دانش منطقه قرچک بود. تحقیق حاضر از نوع توصیفی است که به روش پیمایشی انجام شده است . جامعه آماری این پژوهش ، شامل کلیه کارکنان مدارس کار و دانش منطقه قرچک (٢٠٨ نفر) بود که در سال تحصیلی ٩٤-٩٣ در این منطقه مشغول به خدمت بودند. به دلیل محدود بودن جامعه آماری، با استفاده از روش سرشماری کل جامعه آماری به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند و داده ها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته که پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرانباخ (٧٥/. =) مورد تایید قرار گرفت ، جمع آوری شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی و آزمون t تک نمونه ای استفاده شد. نتایج تحقیق بیانگر این بود که از نظر کارکنان مدارس کار و دانش منطقه قرچک ، مدیریت دانش و مولفه های مدیریت دانش در عملکرد سازمانی موثر می باشد.
خلاصه ماشینی:
"Nawmen, & Connrod روش پژوهش جامعه ، نمونه و روش نمونه گیری با توجه به اینکه هدف این تحقیق بررسی نقش بکارگیری مولفه های مدیریت دانش در عملکرد سازمانی در مدارس کار و دانش منطقه قرچک بود، روش پژوهش حاضر، توصیفی ــ کاربردی است که به روش پیمایشی انجام شده است .
نتایج آزمون کلموگروف ــ اسمیرونوف برای مولفه های مدیریت دانش مولفه ها K-S sig ایجاد دانش 1,03 0,233 حفظ و نگهداری دانش 2,55 0,120 تبدیل و انتقال دانش 2,07 0,057 بکارگیری دانش 1,65 0,061 نتایج حاصل از بررسی جدول (٢) نشان میدهد که سطح معناداری (Sig) آزمون نرمال بودن داده در متغیر یاد شده بزرگتر از (٠٠٥=p) است .
یعنی بین میزان میانگین محاسبه شده و میانگین نظری جامعه (٣) تفاوت معناداری وجود دارد و در نتیجه میتوان استدلال کرد که پاسخدهی کارکنان مدارس کار و دانش منطقه قرچک نسبت به نقش مولفه های مدیریت دانش برعملکرد سازمانی با میزان میانگین جامعه از لحاظ آماری متفاوت است .
بنابراین با توجه به میزان میانگین محاسبه شده (٢/٦٢) و کوچکتر بودن آن از میانگین جامعه (٣) میتوان نتیجه گرفت که از نظر کارکنان مدارس کار و دانش منطقه قرچک ، مولفه های مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی تاثیر مثبتی دارد.
بنابراین این پژوهش با این هدف انجام شد تا نقش بکارگیری مولفه های مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی در مدارس کار و دانش منطقه قرچک را مورد بررسی قرار دهد.
L. Pan, "Implementing enterprise resource planning and knowledge management systems in tandem: fostering efficiency and innovation complementarity ", Information and Organization 13 (2003) 25–52."