چکیده:
به عنوان نتیجه گیری لازم است تا بر لزوم ورود و حضور فعال پلیس در عرصه ی مدیریت افکار عمومی کشور تاکید دوباره ای گردد و از این طریق تا حد امکان از جایگاه انفعال در مواجهه با رویدادهای پیش رو فاصله گرفت . اما از آنجا که نفس حضور در این عرصه به منزله ی برتری نیست ، توصیه می شود که مراکز تصمیم ساز در مجموعه پلیس کشور با بهره گیری از متخصصین حوزه ی مدیریت رسانه ، بخصوص آندسته از عناصر دانشگاهی که با علم روز رسانه آشنایی دارند هم به تجربیاتی جدید در زمینه ی مدیریت افکار عمومی نائل آید و همچنین با تشکیل اتاق های فکر مشترک، بستری برای انتقال دانش این بخش از نظام آموزشی کشور به هسته های مدیریتی پلیس فراهم آورد. بدیهی است نگارنده این نوشتار بر لزوم کاربردی ساختن مبانی متعددی که بر آنها اشاره شد وقوف کامل دارد ولیکن ارائه ی طرح های عملیاتی در این ارتباط مستلزم تحقق بسترهای فکری در مجموعه های ذیربط است و نوشتار فوق تلاشی در همین راستا بود.
خلاصه ماشینی:
"تعامل پلیس و رسانه های نوین در بستر شفافیت و شایعه هادی سجادی راد دانشجوی دکترای مطالعات رسانه و جنگ اطلاعاتی و مدرس دانشکده خبر شیراز چکیده به عنوان نتیجه گیری لازم است تا بر لزوم ورود و حضور فعال پلیس در عرصه ی مدیریت افکار عمومی کشور تاکید دوباره ای گردد و از این طریق تا حد امکان از جایگاه انفعال در مواجهه با رویدادهای پیش رو فاصله گرفت .
لازم به ذکر است که رسانه هایی همچون تلویزیون ، رادیو و روزنامه علیرغم تفاوت های شکلی که در انتقال پیام به مخاطب دارند، همگی از یک الگوی مشابه برای ارتباط با مخاطبان پیروی می کنند که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد و نمودار های شماره ١ و ٢ نیز ترسیم کننده ی این الگوها هستند.
در ارتباط با نقطه ضعف اول بایستی به این واقعیت بیش از پیش توجه گردد که در تمامی مدل های ارتباطی مبتنی بر رسانه و در پوشش خبری وقایعی که از حساسیت بالایی در جامعه برخوردار هستند فقدان حداقل یک کانال رسمی انتشار خبر و یا در پیش گرفتن استراتژی بایکوت خبری بزرگترین و مهلک ترین اشتباه ممکن خواهد بود چراکه در اینصورت بستری کاملا مساعد برای پیدایش کانال های غیر رسمی و نامرئی فراهم می شود که به شدت این قابلیت را دارند که انتقال دهنده ی روایت هایی مدیریت شده از وقایع باشند که در سطح عوام از آنها با نامه شایعه (Rumor) یاد می شود."