چکیده:
هدف از انجام پژوهش حاضر، شناسایی عوامل موثر بر توسعه بازاریابی ورزشی دانشگاهی کشور بود. این پژوهش از نوع مطالعات هم بستگی بوده و به لحاظ هدف کاربردی می باشد. جامعه آماری پژوهش متشکل از پنج گروه شامل: هیات رئیسه سابق و فعلی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، روسای هیات های استانی و کارشناسان و کارکنان فدراسیون ورزش های دانشگاهی، مدیران و کارشناسان ادارات کل تربیت بدنی پنج بخش دانشگاهی و مدیران تربیت بدنی دانشگاه های بخش های آموزش عالی کشور (اعم از دانشگاه های دولتی، آزاد، پیام نور، علمی ـ کاربردی، بهداشت و درمان و علوم پزشکی) و جمعی از اعضای هیات علمی بود. . شایان ذکر است که با توجه به محدود بودن جامعه آماری، از روش نمونه گیری کل شمار استفاده شد. . نتایج نشان می دهد که کلیت مدل تحلیل عاملی تاییدی، از برازش مناسبی برخوردار است. همچنین، مشخص می شود که به ترتیب اولویت بندی معنادار متغیرهای قابلیت مدیریت، قابلیت کارکنان بازاریابی، استراتژی بازاریابی، سیستم اطلاعات بازاریابی، واحد بازاریابی و قابلیت نشان سازی، بر قابلیت بازاریابی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران اثرگذار می باشد. علاوه براین، قابلیت بازاریابی، دارای تاثیر مثبت و معناداری بر عملکرد بازاریابی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی می باشد. با توجه به نتایج به دست آمده ، به نظر می رسد که ورزش دانشگاهی کشور می تواند با انجام فعالیت های بازاریابی، خود را از بودجه عمومی دولت جدا نماید و با برگزاری لیگ های منظم و با کیفیت در رشته های مختلف و نیز جذب حامیان مالی، موجبات درآمدزایی بیشتر برای بخش های مختلف دانشگاهی کشور را فراهم آورد.
خلاصه ماشینی:
"بنیادیترین اقدام دولت ها در تحقق جامعۀ اطلاعاتی، تغییر نگرش به آموزش ملی در سطوح مختلف و تربیت نسلی جدید و نواندیش در عرصۀ فناوری اطلاعات است ، اما رسیدن به این هدف ، جز از طریق تحول در وضعیت آموزش عموم یادگیرندگان (کارشناسان و مدیران ) امکان پذیر نمیباشد؛ ازاین رو، پژوهش حاضر به دنبال ارزیابی سطح سواد عمومی کامپیوتری مدیران و کارشناسان سازمان های ورزشی ایران میباشد؛ لذا، به منظور توسعۀ این فناوری نوین میبایست از وضع موجود آگاه بود تا بتوان قدم های بعدی را برداشت و از این طریق موجبات ارتقای مدیران و کارشناسان در زمینۀ نقش فناوری اطلاعات را فراهم آورد؛ لذا، پژوهش حاضر درصدد پاسخ گویی به این سؤالات است که سواد عمومی فناوری اطلاعات کارکنان سازمان های ورزشی به چه میزان است ؟ سواد عمومی کارکنان در زمینۀ مبانی کامپیوتر، اینترنت ، پاوپوینت ، اکسل ، اکسس و پردازش کلمه به چه میزان است ؟ آیا بین این سه سازمان ورزشی (وزارت ورزش و جوانان ، ادارة کل تربیت بدنی مدارس و فدارسیون های ورزشی) از نظر سطح سواد عمومی کامپیوتر تفاوت وجود دارد؟ قدرت پیش بینیکنندگی هریک از ابعاد در سواد عمومی کامپیوتری کارکنان چقدر است ؟ روش شناسی پژوهش پژوهش حاضر از نوع مطالعات توصیفی میباشد.
همچنین ، یافته ها بیانگر این بودند که بیشترین سواد فناوری اطلاعات در هر سه سازمان مربوط به پردازش کلمه است که به ترتیب ، وزارت ورزش و جوانان میانگین (٨٣/٧)، ادارة کل تربیت بدنی مدارس میانگین (٨٤/٠٣) و فدراسیون های ورزشی میانگین (٨٠/١٧) را به خود اختصاص داده اند.
Review basic computer literacy staff of Mazandaran Islamic Azad University, Journal of Information and Communication Technologies in Education, 1(1), 40."