چکیده:
مطالعة حاضر با هدف بررسی رابطه قیمت محصولات با رضایت مندی مشتریان در شرکت به پخش تبریز در سال 94 انجام شد. روش پژوهش توصیفی است و بر مبنای هدف تحقیق کاربردی می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان شرکت به پخش تبریز می باشد که از بین آنها 50 نفر به صورت تصادفی طبقه ای به عنوان نمونة پژوهش انتخاب شدند. برای به دست آوردن اطلاعات، از پرسشنامه 28 سوالی ارزیابی رضایت از قیمت دکتر مقیمی و همکاران و پرسشنامه 30 سوالی ارزیابی رضایت مشتری استفاده شد. اطلاعات به دست آمده با استفاده مستقل تحلیل شد. نتایج بدست آمده پیش بینی می کند که بین ارزیابی میزان قیمت t از آزمون های آماری همبستگی پیرسون و آزمون قیمت، بعد منطقی بودن قیمت( به جز ˚ محصولات در همة ابعاد )بعد اطمینان از قیمت، بعد شفافیت قیمت، بعد قیمت نسبی، بعد نرخ کیفیت
بعد قابلیت اعتماد با رضایت مندی مشتریان رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد. و بالاخره در بررسی تفاوت میزان رضایت مندی مشتریان بر حسب جنسیت، تفاوت معنی داری بدست آمد.
خلاصه ماشینی:
"نتایج بدست آمده پیش بینی می کند که بین ارزیابی میزان قیمت محصولات در همۀ ابعاد (بعد اطمینان از قیمت ، بعد شفافیت قیمت ، بعد قیمت نسبی، بعد نرخ کیفیت ̊ قیمت ، بعد منطقی بودن قیمت ) به جز بعد قابلیت اعتماد با رضایت مندی مشتریان رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد.
جدول شماره ٤ : آماره های توصیفی متغیر های تحقیق متغیر فراوانی میانگین میانه مد انحراف معیار واریانس ارزیابی قیمت محصول 50 118/16 119/5 129/00 13/53 183/076 بعد قابلیت اعتماد 50 17/20 17/5 20/00 2/84 8/08 بعد اطمینان از قیمت 50 17/18 17/5 18/00 2/22 4/96 بعد شفافیت قیمت 50 21/12 21/00 23/00 2/59 6/72 بعد قیمت نسبی 50 25/00 25/00 29/00 3/92 15/42 بعد نرخ کیفیت - قیمت 50 21/40 21/00 21/00 2/71 7/34 بعد منطقی بودن قیمت 50 17/06 17/5 20/00 2/53 6/42 رضایت مندی مشتریان 50 126/42 128/00 129/00 12/86 165/59 ٩- بحث و نتیجه گیری ٩-١- فرضیه اول : بین بعد قابلیت اعتماد قیمت محصولات با میزان رضایتمندی مشتریان شرکت به پخش رابطه وجود دارد.
در تحقیقات مشابه داخلی گراوند و همکاران (١٣٨٩) در بررسی های خود گزارش کرده اند که رضایت مندی خریداران تابعی از متغیرهای کیفیت ، قیمت ، تبلیغ و توزیع است که به عنوان متغیرهای مداخله گر، با ایجاد و تأمین خواسته های مشتریان ، تصمیم به خرید از این شرکتها را موجب می شود.
بنابراین نتیجه می گیریم که بین بعد نرخ کیفیت - قیمت محصولات با میزان رضایتمندی مشتریان شرکت به پخش رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد."