Skip to main content
فهرست مقالات

انتخاب راهبرد شبکه توزیع در مدیریت زنجیره تامین

نویسنده:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم) (32 صفحه - از 49 تا 80)

کلیدواژه ها :

مدیریت زنجیره تامین ،خرده فروشی ،کانال های توزیع ،راهبرد توزیع ،خدمت مشتری ،عمده فروشی ،تخلیه و بارگیری هم زمان

کلید واژه های ماشینی : توزیع ، راه‌برد ، انتخاب راه‌برد شبکه توزیع ، زنجیرة تأمین ، اطلاعات ، مدیریت زنجیرة تأمین ، راه‌برد شبکه توزیع در مدیریت ، هزینه ، راه‌برد توزیع ، مدیریت زنجیره تامین

زمینه و هدف: راهبرد توزیع به تصمیمات کلی یک شرکت یا یک زنجیره در باره نحوه کنترل شبکه، نحوه ارسال کالا یا خدمات به مشتری، تسهیلات، تمرکز و عدم تمرکز و... وابسته است. هدف از این نوشتار بررسی راهبردهای توزیع در زنجیره تامین بیان مزیت ها و معایب هر یک از راهبرد ها و انتخاب راهبرد توزیع مناسب در زنجیره تامین است. روش شناسی: روش اجرای تحقیق از نوع توصیفی، ابزار گردآوری اطلاعات به شیوه اسنادی با استفاده از منابع معتبر علمی داخلی و بین المللی است. یافته ها و نتیجه گیری: یافته های این تحقیق نشان می دهد هر یک از راهبرد های توزیع متاثر از عوامل مختلفی است، که دو عامل اصلی و مهم آن، یکی عامل هزینه که به کارایی در راهبرد توزیع بر می گردد و دیگری عامل خدمت به مشتری و رضایت اوست که هریک از این ها خود عوامل فرعی دارند که معیاری برای سنجش راهبردها برای انتخاب شبکه توزیع در یک مدیریت زنجیره تامین محسوب می شوند. امروزه شرکت ها و سازمان ها به اقتضای راهبرد درون سازمانی و راهبرد کلی، زنجیره راهبرد واحد یا ترکیبی از راهبرد ها را برای توزیع پس از ارزیابی آنها اتخاذ می کنند.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.