چکیده:
این پژوهش مروری با هدف مقایسه تاثیر تدریس زبان انگلیسی با نرم افزار آموزشی و شیوه سنتی بر یادگیری دانش آموزان انجام گرفت . توسعه ی فن آوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه های آموزش و پرورش ، گامی موثر و ماندگار بوده که توانسته تحول کیفی در اهداف ، برنامه ها، روش ها و شیوه ها ایجاد کند و در نتیجه اثر بخشی آموزش و پرورش را به دنبال داشته باشد. پیش بینی می شود با توسعه فن آوری، رویاهای دیرینه و مشکلات لاینحل از قبیل کاربردی کردن آموزش و پرورش ، تمرکز بر توانایی و نیازهای یاد گیرندگان ، نهادینه کردن دانش آموز محوری و تغییر نقش معلم به عنوان راهنما و بالاخره اصالت بخشیدن به آموزش مادام العمر محقق شود. با بهره گیری از مقالات کامل موجود در پایگاه های علمی معتبر١ به مقایسه آموزش زبان انگلیسی با نرم افزار و شیوه سنتی بر یادگیری دانش آموزان در بازه زمانی ٢٠١٢-٢٠٠٧ پرداخته شده است . مقالات به دست آمده به روش آمار توصیفی و تحلیل محتوا دسته بندی و تحلیل شد. از میان ١٢ مقاله ی مورد بررسی، ٥ مورد از نوع مقالات پژوهشی، ٥ مورد به صورت مطالعات موردی در کشورهای مکزیک ، هند، مجارستان ، آلمان و ایران و ٢ مورد به صورت مطالعات مروری، بررسی اسناد و داده های گذشته بود. محورهای اصلی مطالعات آموزش زبان انگلیسی به روش سنتی و نرم افزاری بود. نتایج تحقیق را با پشتوانه پژوهش های قبلی به این صورت بیان کرد که یادگیری فراگیران در زبان انگلیسی به موازات کاربرد رایانه و نرم افزارهای آموزشی به مراتب بهتر و بیشتر از روش سنتی بوده است .
خلاصه ماشینی:
"نتایج تحقیق را با پشتوانه پژوهش های قبلی به این صورت بیان کرد که یادگیری فراگیران در زبان انگلیسی به موازات کاربرد رایانه و نرم افزارهای آموزشی به مراتب بهتر و بیشتر از روش سنتی بوده است .
نتیجه گیری: مهم ترین ویژگی این روش ها کمک به ایجاد و توسعه مهارت های تفکر و یادگیری در دانش آموزان است که مشکل آموزشی کشور ما است و به نظر می رسد تا حد زیادی این مشکل از طریق تدریس با روش های فعال قابل رفع است زیرا نتایج تحقیقات انجام شده نشان می دهد، روش هایی که همراه با فعالیت بیشتر دانش آموزان باشند به رشد خلاقیت بیشتری می انجامند.
در یک جمع بندی کلی و نهایی می توان نتیجه تحقیق را با پشتوانه پژوهش های قبلی به این صورت بیان کرد که یادگیری فراگیران در زبان انگلیسی به موازات کاربرد رایانه و نرم افزارهای آموزشی به مراتب بهتر و بیشتر از روش سنتی بوده است .
Traditional and computer – assisted learning in teaching acid and bases, Chemical education Research and practice .
Using the full paper on the bases Magiran, Oxford, Emerald, Science Direct, (Institute for scientific information) ISI, (Scientific information database) SID compared to English language teaching software and traditional way of learning the range has been Zmany2012-2007.
The results support previous research on these terms with the learning of English as the use of computers and educational software is far better than traditional methods."