Skip to main content
فهرست مقالات

استراتژی قیمتگذاری محصولات در بازارهای صنعتی

نویسنده:

(7 صفحه - از 22 تا 28)

کلید واژه های ماشینی : قیمت ، قیمت‌گذاری محصولات در بازارهای صنعتی ، قیمت‌گذاری ، بازار ، قیمت‌گذاری محصولات ، بازارهای صنعتی ، استراتژی قیمت‌گذاری محصولات ، خریدار ، اطلاعات ، قیمت‌گذاری محصولات صنعتی

خلاصه ماشینی:

"به‌ دلیل وجود تفاوتهای اساسی بین بازارهای‌ صنعتی و بازارهای مصرفی،فعالیتها و عملیات بازاریابی نیز در این دو بازار با یکدیگر متفاوت است و هریک از آنها روشها و الگوهای‌ خاص خود را دارد1. قیمتگذاری برمبنای هزینه‌ها و حاشیه سود،در عمل با تنگناهایی مواجه‌ است و موارد زیر را در نظر نمی‌گیرد: شرایط بازار؛ قیمتهای رقابتی؛ جانشینهای موجود و قیمت آنها؛ تفاوتهای محصولات و خدمات؛ مرحله چرخه عمر محصول؛ نرخ رشد بازار؛ تورم و سایر قیمتها در اقتصاد؛ سهم بازار؛ توانایی بازار برای خرید؛ انتظارات بازار در مورد قیمتها؛ واکنشهای معمول رقبا در برابر تعیین و تغییر قیمتها؛ تغییر و تحولات صنعت. قیمت در بازارهای صنعتی نقش‌ متفاوت و چندگانه‌ای برعهده دارد که توجه‌ به هریک از آنها دارای‌ اهمیت فراوانی است و بی‌توجهی به آنها سبب‌ می‌شود که قیمتهای‌ نامعقول و نامناسبی برای‌ محصولات تعیین شود و شرکتها به هدفهای‌ قیمتگذاری خود دست‌ نیابند. ارزش محصول برای مصرف‌کننده، عنصر اساسی و ضروری در قیمتگذاری‌ محصولات صنعتی است و قیمتها باید براساس ارزشی تعیین شود که محصول‌ برای مصرف‌کننده سازمانی دارد. با توجه به محدودیتها و تنگناهای ارزش مورد انتظار مصرف‌کننده، رقابت سبب می‌شود که محدودیتهای بیشتری در طیف قیمتهایی پدید آید که‌ مدیریت شرکت درنظر دارد؛قیمتی که با ارزش موردنظر خریدار هماهنگی دارد،اما بالاتر از قیمتهای رقابتی است،می‌تواند برای سایر عناصر آمیخته بازاریابی شرکت‌ زیان‌آور باشد."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.