چکیده:
زمینه : امروزه شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین درگاه های ارتباط با مشتریان مطرح است . در این میان چگونگی ارتباط با مشتریان در شبکه های اجتماعی به شیوه های رسمی و غیر رسمی از جمله مواردی است که می تواند بر اعتماد به برند تاثیر داشته باشد. این تاثیر می تواند مثبت و یا منفی باشد که بستگی به نقش ادراک مشتریان از سبک ارتباطی آن برند دارد. هدف : بر همین اساس مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر سبک ارتباطات غیر رسمی بر اعتماد به برند با نقش میانجی تناسب درک شده از سبک های ارتباطی در شبکه های اجتماعی، انجام شد. روش تحقیق : مطالعه حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش تحقیق از نوع توصیفی-همبستگی می باشد. در این پژوهش به منظور اندازه گیری متغیرها از ابزار پرسشنامه بهره گرفته شد. جامعه آماری این مطالعه را دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی موسسه آموزش عالی تاکستان (که تجربه استفاده از شبکه های اجتماعی آنلاین برای ارتباط با یک برند را داشتند) تشکیل داد. به منظور نمونه گیری از فرمول کوکران با احتساب خطای پنج درصد بهره گرفته شد. روش تجزیه و تحلیل داده ها: به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از دو نرم افزار SPSS و SMARTL.PLS٣ در دو سطح توصیفی و استنباطی به منظور آنالیز داده ها بهره گرفته شد. نتایج نشان داد: در صورتی که ارتباطات غیر رسمی نتایجی مثبتی را به همراه خواهد داشت که همراه با شناخت به برند باشد. به از بین مجموعه روابط ممکن ، تنها ارتباطات غیر رسمی همراه با شناخت ، تاثیر معنادار مثبتی را بر سبک ارتباطی و اعتماد به برند دارد.
خلاصه ماشینی:
بررسي تاثير سبک ارتباطات غير رسمي بر اعتماد به برند با نقش ميانجي تناسب درک شده از سبک هاي ارتباطي در شبکه هاي اجتماعي فاطمه صراف ها*١، سارا دودانگه ٢ و پروين افشار٣ ١دانشجوي کارشناسي ارشد مديريت بازرگاني، موسسه غيرانتفاعي تاکستان ، تاکستان .
هدف : بر همين اساس مطالعه حاضر با هدف بررسي تاثير سبک ارتباطات غير رسمي بر اعتماد به برند با نقش ميانجي تناسب درک شده از سبک هاي ارتباطي در شبکه هاي اجتماعي، انجام شد.
3 Forrester 4 Fournier Avery 5 Calder 6 Schmidt & Iyer 7 Pournaris & Lee, 8 Shen et al 9 Bove et al 10 Erkmen & Hancer وفاداري و اعتماد آنان به برند، عوامل اصلي در کسب مزيت رقابتي سازمان ها محسوب مي شود(شيفتشيوگلو٢٠١٠،١١).
22 Gamboa & Gonçalves 23 Farhadi 24 Social Networks 25 Kohli, Suri & Kapoor 26 Chang et al 27 Fournier Avery 28 Gretry et al.
در اين مطالعه به بررسي سبک هاي ارتباطي رسمي و غير رسمي و تاثير آن بر روي ارتباط با مشتريان پرداخته شده است تا تاثير آن بر روي اعتماد به برند مشخص گردد.
30 In this study, a general information form designed by the researcher was used to collect demographic characteristics 31 Morgan and Hunt همچنين به منظور اندازه گيري سبک هاي ارتباطي با مشتريان که يک برند اتخاذ مي نمايد از دو شيوه ارتباطات رسمي و غي-ر رسمي استفاده مي شود که در آن از يک طيف هفت درجه اي ليکرت به منظور پاسخ دهي به سوالات پرسشنامه به-ره گرفت-ه مي شود.
Journal of Digital & Social Media Marketing, 2(1), 79-90.