خلاصه ماشینی:
"سؤالی که مطرح میشود اینست که آیا در عصر مدیریت دانش Management) Knowledege دیگر کسی منتظر ارتقاء فرهگ و درک مشتری از محصولات و در نتیجه ایجاد نیاز در او و مراجعه و اعلام نیاز از سوی مشتری میماند؟یا اینکه دوره این نوع نگرشها به پایان رسیده و این سازمانها و شرکتها هستند که نه تنها به مشتریان مراجعه کرده،بلکه دائما برای آنها نیازهای جدیدی خلق میکنند به گونهای که مشتریان شگفت زده شده(نه اینکه راضی شوند)و در ایشان احساس وفاداری پدید میآید.
ولی اکنون که شرکتهای به ظاهر خصوصی وارد میدان شدهاند،باز هم کارها به همان منوال و روال گذشته انجام میشود و تغییرات محسوس و قابل ملاحظهای به چشم نمیخورد مجموع 3245 میلیارد دلار حق بیمه صادره بازار جهانی سهم کشور ما چقدر بوده و اساسا چقدر میتواند باشد؟بر اساس خوشبینانهترین برآوردها سهم ما از این بازار بزرگ حداکثر 05/0 درصد بوده است یعنی 5/12 درصد حق بیمهای که در منطقه آسیای مرکزی و خاور میانه تولید شده است."