Skip to main content
فهرست مقالات

رسالت های بایسته در مدیریت تبلیغ دینی

نویسنده:

ISC (7 صفحه - از 95 تا 101)

خلاصه ماشینی:

"موسی به او گفت: آیا از تو پیروی کنم تا از آنچه به تو تعلیم داده شده و مایه رشد و صلاح است، به من بیاموزی؟ پس وجود آموزه های کاربردی برای مبلغ دین نقش هستی بخش دارد; زیرا بدون آن، تبلیغ دین به وسیله ای در خلاف مسیر فطری خود تبدیل خواهد شد و نه تنها به هدایت و روشنگری نخواهد پرداخت، بلکه زمینه دوری انسان ها از دایره مقدس دین را فراهم می نماید. شهید مطهری(رحمه الله) به همین نکته اشاره نموده و سبب ویژه و اساس گرایش به نگرش های مادی را در ضعف آموزشی مبلغان می داند: «ضعف منطق هایی که غالبا دیده می شود، که افراد ناوارد در مسائل مربوط به حکمت الهی، عدل الهی، قضا و قدر الهی، اراده و مشیت الهی و غیره از خود نشان می دهند و غالبا مستمعان آن ها می پندارند که آنچه این جاهلان و بی خبران می گویند متن تعلیمات دینی است و این ها به اعماق آن تبلیغات رسیده اند، یکی از موجبات بزرگلامذهبی و گرایش های مادی است. در مرحله نظارت، از روند کارها و اجرای برنامه ها و عملکرد نیروها ارزیابی به عمل می آید، ولی این پایان کار نیست، بلکه مدیریت کاردان باید پس از مشخص شدن نشیب و فراز امور، راه کارهایی را جستوجو نماید و سپس با پی گیری، سعی در برطرف نمودن کاستی و جبران اشتباهات کند و ضمن پای فشردن بر نقاط قوت، آن ها را تکیه گاهی برای سرعت بخشیدن به امور قرار دهد."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.