خلاصه ماشینی:
"6-آموزش کارگران:پیشرفت مستمر فناوری ایجاب میکند نکته مهم دیگری که باید مطرح شود،عبارت است از تعیین خطمشیها و یا راهبردهای کاری که اصولا منعکسکننده روندهای بازار باشند که نیروی کار نیز سطح مهارت و توانایی خود را تقویت کند.
در بخش کارهای خدماتی و دانشبر،نخستین کارکنان درباره افزایش بهرهوری چنین خواهد بود: «ماهیت وظیفه چیست؟»،«ما در پی به انجام رسیدن چه چیزهایی هستیم؟»،«اصلا چرا به این کار دست زدهایم؟» آسانترین و شاید بزرگترین افزایش بهرهوری اینگونه کارها،از بازنگری در ماهیت وظیفه،با حذف قسمتهایی که انجام آنها غیر لازم است،به دست میآید.
اینک همان گروه کارشناسان تنها بر 3 پرسش مربوط به بخشهای گوناگون کسب و کار،پژوهش و بررسی میکنند،برای نگهداری مقام برتر در بازارچه سهمی را بایستی در دست داشته باشیم؟برای نگهداری بازار به دست آمده به چه نوآوریهایی نیازمندیم؟چه حجمی از فروش برای جبران هزینه مورد سرمایهگذاری ضروری میباشد؟پس گروه برنامهریزان با کمک مدیران اجرایی در هر بخش،برنامههای اساسی و راهنمای رسیدن به این هدفها را در وضعیتهای اقتصادی گوناگون تنظیم میکنند.
اما آنهایی که در سازمانها به کارهای خدماتی و دانشبر مشغولند،مانند مهندسان،آموزگاران،فروشندگان،پرستاران و همه مدیران (به تصویر صفحه مراجعه شود) اگر دانش به کار افزوده شود، نتیجه این بهرهوری است و اگر دانش را به کارهای تازه و بیسابقه بیفزائیم، آن را نوآوری مینامیم میانی،افزون بر کارهای تخصصی و حرفهای خود،کارهای دیگر را نیز انجام میدهند که ارتباطی با کار اصلیشان ندارد و این امر رو به گسترش است."