چکیده:
بکارگیری و توجه به نصایح و تجارب بزرگان مدیریت بازرگانی، تاثیر مثبتی بر موفقیت مدیران، نوآوران و متخصصین این رشته دارد این نصایح حاصل دانائی و خرد اندیشمندان مدیریت بازرگانی است که شامل دیدگاهها، چشم اندازها و رهنمودهایی برای ساختن آینده می باشد.
خلاصه ماشینی:
"اگر چه نکات معدودی در این مقاله مطرح شده،ولی این نکات حاصل هزاران ساعت بررسی،مطالعه،تفکر و کار عملی افراد صاحب نظر مختلفی است و امید داریم یادآوری و تکرار آن مفید باشد.
تصمیمگیری،بر مبنای آرمانها ( vision ) و بصورتی ذهنی انجام میشود و تعهد،به منزلهء اعتقاد راسخ ( belief Unshakable ) به خواستها و هدفهایمان است و به عبارت دیگر،«خواستن توانستن است»و یا به نظر Michelangelo ،«داشتن هدفهای بلند پروازانه و غلط،کم خطر تر است تا نداشتن هدف و یا داشتن هدفهای کوته فکرانه و سهل الوصول»،پس چرا هدفهای ساده را انتخاب میکنیم؟و یا به هدفهایمان تعهد نداریم؟ عوامل موثر بر تحقق هدفها بزعم E.
وی یازده عامل عمده را که بر تحقق هدفها تأثیر میگذارند،بصورت زیر طبقهبندی کرده است: 1-پیش از تعیین هدفها،به آنچه در زندگی خود بدنبال آن میباشید فکر کنید،تا به هدفهایتان متعهد باشید.
وی در آخر نصایح خود این جمله را ذکر کرده است:«با آرزوی موفقیت برای شما در تحقق هدفهایتان،چه کوچک و چه بزرگ»."