چکیده:
انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مهمترین انقلابهای معناگرا در تاریخ جهان به حساب میآید. یکی از راهبردیترین اهداف انقلاب اسلامی، موضوع صدور انقلاب اسلامی بوده و هست، اما فقدان الگوهای بومی در زمینه صدور انقلاب اسلامی همواره یکی از موانع عملیاتی شدن این موضوع مهم بوده است. با استفاده از مفهوم بازاریابی سیاسی و طرح آن مبتنی بر فرانظریه بومی مفهوم بنیادین نیاز سعی بر آن شده است تا گامی به سوی طراحی چارچوبهای بومی در راستای عملی کردن موضوع صدور انقلاب اسلامی برداشته شود. این که بازاریابی سیاسی چیست و راهبرد بومی آن برای صدور انقلاب اسلامی چگونه است، سوالاتی هستند که در این پژوهش پیگیری شده است. بازاریابی سیاسی مفهومی است که در راستای پذیرش سازی ایده و معنا در مخاطب عمل میکند و با طرح آن مبتنی بر مفهوم بنیادین نیاز به مثابه منشاء کنشهای انسانی سعی شده است تا یک چارچوب بومی در این زمینه مورد طرح و کاربست قرار بگیرد. در نتیجه نیز بازاریابی سیاسی مبتنی بر مفهوم بنیادین نیاز به مثابه منشاء کنشهای عینی و ذهنی انسانی به عنوان چارچوب بومی کاربست پذیری صدور انقلاب اسلامی ارائه شده است. در این پژوهش که از نوع توسعهای – کاربردی میباشد از روش تحقیق توصیفی – تحلیلی و برای گردآوری اطلاعات نیز از روش کتابخانهای استفاده شده است.
خلاصه ماشینی:
در اين تحقيق با استفاده از مفهوم بازاريابي سياسي و طرح آن مبتني بر فرانظريه بومي ، سعي بر آن شده است تا گامي به سوي طراحي چارچوب هاي بومي در راستاي عملي کردن موضوع صدور انقلاب اسلامي برداشته شود.
سؤال اصلي در اين تحقيق اين است که صدور انقلاب اسلامي مبتني بر بازاريابي سياسي چگونه است ؟ در اين راستا و براي پاسخگويي به اين سؤال ، پاسخ به دو سؤال فرعي ديگر نيز پيگيري شده است ، از جمله اينکه بازاريابي سياسي چيست ؟ و مفهوم بنيادين نياز به مثابه فرانظريه بازاريابي سياسي چگونه است ؟ بازاريابي سياسي مفهومي است که در راستاي پذيرش سازي ايده و معنا در مخاطب عمل مي کند و با طرح آن مبتني بر مفهوم بنيادين نياز به مثابه منشاء کنش هاي انساني سعي شده است تا يک چارچوب بومي در اين زمينه مورد طرح و کاربست قرار بگيرد.
در نتيجه نيز بازاريابي سياسي مبتني بر مفهوم بنيادين نياز به مثابه منشاء کنش هاي عيني و ذهني انساني به عنوان چارچوب بومي کاربست پذيري صدور انقلاب اسلامي ارائه شده است .
نتيجه گيري در اين تحقيق سعي شد تا با ارائه چارچوب هاي مفهومي از منشاء کنش هاي ذهني و عيني انسان ها و جوامع مختلف مبتني بر مفهوم بنيادين نياز و طرح بازاريابي سياسي مبتني بر اين سيکل نظري به يک چارچوب بومي در رابطه با صدور انقلاب اسلامي پرداخته شود.