چکیده:
در این مقاله رابطه بین تبلیغات و بازاریابی با عملکرد شرکت ها را بصورت انتقادی مورد بررسی قرار
داده ایم. مطالعات گذشته نشان داده است که تبلیغات و بازاریابی به عنوان فرآیند به کارگیری دانش،
مهارت و منابع سازمان جهت ایجاد ارزش افزوده برای کالاها و خدمات، برآوردن تقاضاهای رقابتی و
پاسخگویی به نیازهای مرتبط با بازار اهمیت دارند. نتایج تحقیقات گویای وجود رابطه مثبت و معنا دار
بین تبلیغات و بازاریابی با عملکرد کثبت شرکت هاست. همچنین اهمیت فرآیندهای یادگیری در توسعه
قابلیت های بازاریابی مورد تایید بیشتر محققین قرار گرفته است، بخصوص زمانی که کارکنان بتوانند به
طور سریع با استفاده از دانش و مهارت خود، مسایل بازاریابی شرکت را حل کنند. نتایج تحقیقات نشان
میدهد به منظور تشریح قابلیت های بازاریابی شرکت، به تشریح فرآیندهای بازاریابی خاصی پرداخته
می شود که بتوانند سازگار با راهبرد رقابتی شرکت باشد. عملکرد سازمانی ابزاری است که سازمان ها و
کارکنان را در تامین این نیازها کمک می کند. اگر این ابزار به خوبی طراحی گردد و به نحو صحیح
مورد استفاده قرار گیرد وسیله مناسبی برای تشویق، آموزش و بهسازی و بعضا اصلاح کارکنان خواهد
بود. نتایج تحقیقات گویای این است که عصر پیشرفت های مداوم، دوران ارزش افزوده، عصر انجام
فعالیت های زیاد با امکانات محدود و بالاخره دوران ارتقاء بهره وری، داشتن یک نظام عملکرد نامناسب
می تواند نارسایی سازمانی قابل توجه ی باشد که تبعاتی را در پی خواهد داشت.
خلاصه ماشینی:
مطالعات گذشته نشان داده است که تبليغات و بازاريابي به عنوان فرآيند به کارگيري دانش ، مهارت و منابع سازمان جهت ايجاد ارزش افزوده براي کالاها و خدمات ، برآوردن تقاضاهاي رقابتي و پاسخگويي به نيازهاي مرتبط با بازار اهميت دارند.
قابليت هاي بازاريابي به عنوان فرآيند به کارگيري دانش ، مهارت و منابع سازمان جهت ايجاد ارزش افزوده براي کالاها و خدمات ، برآوردن تقاضاهاي رقابتي و پاسخگويي به نيازهاي مرتبط با بازار، تعريف شده است .
قابليت هاي بازاريابي فرآيندهاي يکپارچه و منسجمي هستند که براي اعمال مهارت هاي جمعي، دانش و منابع شرکت طراحي ميشوند و باعث شناسايي نيازهاي بازار مي شوند و ارزش کالا و خدمات شرکت را بهبود مي بخشند و شرکت به کمک اين قابليت ها قادر است تا خود را با شرايط متغير بازار تطبيق دهد و از فرصت هاي بازار در جهت مقابله با تهديدهاي رقابتي استفاده نمايد.
در مطالعات اخير قابليتهاي بازاريابي به عنوان فرايند به کارگيري دانش ، مهارت و منابع سازمان جهت ايجاد ارزش افزوده براي کالاها و خدمات ، برآوردن تقاضاهاي رقابتي و پاسخگويي به نيازهاي مرتبط با بازار، تعريف شده است .
نتيجه گيري نتايج تحقيقات بررسي شده نشان مي دهند قابليت هاي بازاريابي فرآيندهاي يکپارچه و منسجمي هستند که براي اعمال مهارت هاي جمعي، دانش و منابع شرکت طراحي مي شوند و باعث شناسايي نيازهاي بازار مي شوند و ارزش کالا و خدمات شرکت را بهبود مي بخشند و شرکت به کمک اين قابليت ها قادر است تا خود را با شرايط متغير بازار تطبيق دهد و از فرصت هاي بازار در جهت مقابله با تهديدهاي رقابتي استفاده نمايد.