خلاصه ماشینی:
"رقابت شرکتهای چینی با چند ملیتیها برگرفته از مجله Businessweek اکتبر 2005 نوشته:دکتر رابرتس و دیوید راکس مترجم:علیرضا آذرنوش درست پنج سال پیش بود که شرکت جنرال موتورز آمریکا تنها چند مدل از خودروهای سواری خود را که عمدتا بیوکهای بزرگ 40 هزار دلاری بودند،در چین عرضه کرد.
ولی اکنون،وضعیت این شرکت در چین کاملا متحول شده و انواع مدلهای خود را مطابق با سلیقه مشتریان چینی روانه بازار کرده است:برای چینیهای تازه پولدار شده،کادیلاکهای 75 هزار دلاری و سدانهای CTS 55 هزار دلاری در نمایشگاهها عرضه میشود؛بیوکهای 30 هزار دلاری نیز همچنان پر فروشترین خودروهای خارجی هستند؛برای طبقه متوسط نیز بیوکهای 15 تا 30 هزار دلاری Excelle در چند مدل فروخته میشود.
نتیجه اینکه،طراحان موتورولا مصمم هستند تا بازار بخشهای پر جمعیت و کم درآمد شهرها را در اختیار بگیرند و بدین ترتیب، ارزانترین تلفنهای این شرکت هم در حال حاضرمیتوانند آهنگهای MP3 را ذخیره و پخش کنند و برای استفاده کننده این امکان را فراهم آورند که زنگهای دلخواه خود را روی گوشی نصب نماید."