خلاصه ماشینی:
"لذا اگر این سازمان بر خلاف انتظارات به سازمانی مشکل ساز تبدیل شود آن گاه انتظارات به عوض تسهیل در انجام امور و ارایه تولید و خدمات بهتر به سمت''''کاهش مشکلات بر سر راه فعالیتهای آن‘‘منحرف میگردد.
حال با توجه به موارد مذکور اگر این مهم را در صنعت بیمه کشور جستجو کنیم مشخص میشود که شرکتهای بیمه به عنوان ارایه کنندگان خدمات بیمهای علاوه بر سود دهی بزرگترین وظیفه آنها رضایت مشتریان و تکریم آنها میباشد.
به این منظور بیمه گران علاوه بر بهبود روند و نظام اداری خود به عنوان گام نخست میبایست ریسکهای جدید را شناسایی و پوششهای بیمهای مناسب آنها را طراحی و ارایه نمایند،بر مهارتهای سازمانی خود بیفزاید، مدیریت ریسک را به شکل رکنی از ارکان اصلی موارد قابل اتکا در فعالیتهای خود جای دهند، برنامههای استراتژیک توسعه و رشد بازاریابی خدمات خود را استخراج و بر اساس آنها برنامه توسعه فعالیت طراحی نمایند،بر امکان استفاده از نظریات جدید مدیریت در امور خود مانند مباحث مدیریت مشارکتی و اتکا بیشتری نمایند."