خلاصه ماشینی:
"در این شرایط از یک طرف استقرار دیدگاههای استراتژیک در زمینه بازاریابی با استفاده از استراتژیهای نوین خدمترسانی،کسب حداکثر رضایتمندی مشتری(بیمهگذار)و همچنین ارائه طبقهبندیهای مناسب از انواع ریسکها و بررسی ابعاد پیچیده بیمهپذیری در حوزههای مختلف مورد بیمه به منظور مواجهه بهتر و موثرتر با مشکلات احتمالی بر سر راه فعالیت بیمه از اهم مواردی است که یک بیمهگر لازم است به آن توجه نماید.
در این راستا در این شماره در مقاله اول با اتمام بحث سلسلهوار هفت گام استراتژیک در بازاریابی خدمات بیمه،به بررسی شناخت بیمهگذاران،ارزشآفرینی برای بیمهگذاران،مدیریت شکایتهای بیمهگذاران،سنجش رضایت بیمهگذاران، وفادار کردن بیمهگذاران،کارکنان و اهمیت خدمت به بیمهگذاران و بالاخره طراحی ساختار مشتری محور و تحقیقات بازاریابی پرداخت شده است.
در مقاله سوم،رتبهبندی ریسک کشورها در قالب مسایلی چون درجهبندی ریسک کشورها، روشهای مختلف ارزیابی ریسک،یعنی سیستم ارزیابی GRCI ،کوپلین( nilpoC )،سرمایهگذاری مستقیم خارجی مطرح و با اتکا بر این مبانی نظری بررسی وضعیت ریسک و نقش صنعت بیمه در کاهش ریسک در ایران مورد ارزیابی قرار میگیرد."