خلاصه ماشینی:
بنابراین نظر به اینکه در صورت بارگیری کالا به وسیله حمل دیگر،صاحبان کالا از لحظه جدائی کالا از کشتی اولیه مسئولیتی در شرکت هزینههای خسارت همگانی مندرج در بند 11 مقررات یورک آنتورپ نخواهند داشت لذا مواقعی که مدت تعمیرات کشتی و یا آمادهسازی آن در بندر پناه برای ادامهء سفر اصلی طولانی میشود،صاحبان کشتی دو روش را میتوانند انتخاب نمایند.
روش دوم این است که صاحبان کشتی،کالا را قبل از انجام تعمیرات کشتی با وسیله حمل دیگری به مقصد ارسال دارند در اینصورت بر طبق ماده 11 مقررات یورک آنتورپ 1974 هزینههای مصرفی در بندر پناه فقط تا زمان ترک سفر قابل محاسبه در خسارت همگانی خواهد بود و هزینههای مصرفی در بندر پناه پس از جدائی کالا از کشتی در خسارت همگانی منظور نخواهد گردید.