چکیده:
تحقیق حاضر با هدف تأثیر کیفیت خدمات بر رضایت مشتری،وفاداری مشتری و تصویربرند در صنعت هتلداری درهتل های 5 ستاره استان آذربایجان شرقی،شامل:هتل های پارس ائل گلی و شهریار در تابستان1394صورت پذیرفته است.داده های مورد نیاز برای این تحقیق با روش نمونه گیری غیر تصادفی در دسترس از میهمانان هتل های 5 ستاره شهر تبریز و با ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است.تحقیق حاضر،از نظر هدف،کاربردی و براساس روش گردآوری داده ها،توصیفی و از نوع پیمایشی است.همچنین از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Smart pls به منظور تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه میهمانان هتل های 5 ستاره شهرتبریز می باشد.با توجه به این که حجم جامعه نا معلوم می باشد از فرمول کوکران به منظور تعیین حجم نمونه استفاده شده است.نتایج بدست آمده حاکی از آن است که متغیرهای کیفیت خدمات و رضایت مشتری هر دو تأثیر مثبت و معناداری بر وفاداری مشتری و تصویربرند دارند.و همچنین تأثیر کیفیت خدمات بر رضایت مشتری مثبت و معنادار است.و وفاداری مشتری تأثیر مثبت و معناداری بر تصویر برند دارد.
خلاصه ماشینی:
com نویسنده عهده دار مکاتبات: *"/> تحقیق حاضر با هدف تأثیر کیفیت خدمات بر رضایت مشتری، وفاداری مشتری و تصویربرند در صنعت هتلداری در هتلهای 5 ستاره استان آذربایجان شرقی، شامل: هتلهای پارس ائل گلی و شهریار در تابستان1394صورت پذیرفته است.
&quot;یومش گوناراثن<FootNote No="40" Text="Umesh Gunarathne"/> (2014)&quot; پژوهشی را تحت عنوان ارتباط بین کیفیت خدمات و رضایت مشتری در صنعت هتلداری سریلانکا انجام داد.
&quot;کیم و همکاران<FootNote No="42" Text="Kim etal"/> (2008)&quot;، در مطالعه خود در بخش خدماتی تاثیر عوامل ارتباط موفق با مشتری را که رضایت مشتری، اعتماد مشتری و تعهد ارتباطی در نظر گرفته شده را بر تصویر برند بررسی کردهاند.
<رجوع شود به تصویر صفحه> </رجوع شود به تصویر صفحه></رجوع شود به تصویر صفحه> در فرضیه اول ضریب مسیر 835/0 است و با توجه به مقدار احتمال معناداری که برابر 000/0 شده است و کمتر از 05/0 میباشد میتوان نتیجه گرفت که این ضریب مسیر در سطح خطای 05/0 معنیدار است یعنی کیفیت خدمات تأثیر مثبت و معناداری بر رضایت مشتری دارد.
در فرضیه سوم ضریب مسیر 867/0 است و با توجه به مقدار احتمال معناداری که برابر 000/0 شده است و کمتر از 05/0 میباشد می توان نتیجه گرفت که این ضریب مسیر در سطح خطای 05/0 معنیدار است یعنی کیفیت خدمات تأثیر مثبت و معناداری بر وفاداری مشتری دارد.
در فرضیه ششم ضریب مسیر 795/0 است و با توجه به مقدار احتمال معناداری که برابر 000/0 شده است و کمتر از 05/0 میباشد میتوان نتیجه گرفت که این ضریب مسیر در سطح خطای 05/0 معنیدار است یعنی رضایت مشتری تأثیر مثبت و معناداری بر تصویر برند دارد.