چکیده:
با توجه به پیشرفت های سریع رسانه های دیجیتالی، فرصت ها و درآمد های جدیدی برای تبلیغ و بازاریابی
ایجاد شده است. امروزه بازاریابی دیجیتال رشد بالایی داشته و میتوان از آن به عنوان یک روش نو ظهور
بازاریابی یاد کرد که لازمه ترفیع برند استفاده از تکنیکهای نوین رسانه های دیجیتال است به همین دلیل
میتوان با استفاده از ابزارهای بازاریابی دیجیتال به خوبی نام و نشان یک محصول یا خدمت را به خوبی به
مشتریان هدف انتقال داد. محیط دیجیتالی به مصرف کنندگان کمک میکند تا با فراهم کردن انتخاب
گسترده، ارزیابی اطلاعات دقت و مقایسه کالا زمان کمتری را صرف تصمیم گیری نمایند. تحقیق حاضر با
هدف بررسی بازاریابی دیجیتالی و تاثیر آن بر رفتار مصرف کننده در بین مشتریان کارخانجات غذایی
مزمز تهران انجام گرفته که نمونه ای ٣٨٥ نفری انتخاب شده است. نوع تحقیق در این پژوهش توصیفی و
از نوع پیمایشی میباشد. از آزمون همبستگی پیرسون برای بررسی ارتباط بین متغیرها و از آزمون رگرسیون
برای بررسی میزان تاثیر آنها استفاده شده است. نتایج نشان میدهد که بین بازاریابی دیجیتالی و رفتار
مصرف کننده در خطای ٥ درصد، رابطه معنادار و مثبتی وجود داشته و تاثیرگذار است، همچنین بین آمیخته بازاریابی دیجیتالی طبق نظریه دنیس (7c) و رفتار مصرف کننده به جز مولفه خدمت و اولویت دادن به مشتری، با بقیه ابعاد رابطه وجود داشته و تاثیر پذیر است.
خلاصه ماشینی:
تحقيق حاضر با هدف بررسي بازاريابي ديجيتالي و تأثير آن بر رفتار مصرف کننده در بين مشتريان کارخانجات غذايي مزمز تهران انجام گرفته که نمونه اي ٣٨٥ نفري انتخاب شده است .
محيط بازاريابي ديجيتالي اين امکان را به مصرف کننده مي دهد تا براي جستجوي اطلاعات و خريد کالا و خدمات از طريق ارتباط مستقيم با فروشگاه هاي اينترنتي اقدام کنند.
با توجه به مطالب ذکر حال محقق در پي پاسخ به اسن سوال است که بازاريابي ديجيتالي و عناصر ٧ گانه آن طبق مدل دنيس (7C) چه تاثيري بر رفتار مصرف کننده در صنايع غذايي مزمز تهران دارد؟ براي اين مدل مفهومي تحقيق بشرح شکل شماره ٣ مي باشد.
فرضيه هاي تحقيق اصلي: بازاريابي ديجيتالي بر رفتار مصرف کننده تاثير مثبت و معناداري دارد.
فرعي: ــ سهولت براي مصرف کنندگان در بازاريابي ديجيتالي بر رفتار مصرف کننده تاثير مثبت و معناداري دارد.
ــ هزينه براي مشتريان در بازاريابي ديجيتالي بر رفتار مصرف کننده تاثير مثبت و معناداري دارد.
بررسي فرضيه هاي تحقيق فرضيه اصلي تحقيق : "بازاريابي ديجيتالي بر رفتار مصرف کننده تاثير مثبت و معناداري دارد.
جدول ٤: آزمون همبستگي پيرسون براي تعيين رابطه درگيري ذهني مشتري و بازاريابي ديجيتالي متغير مستقل متغير وابسته تعداد ضريب همبستگي سطح معناداري N پيرسون (r)tailed( -٢) Sig بازاريابي ديجيتالي رفتار مصرف کننده ٣٨٥ ٠/٧٠٢ ٠/٠٠٠ به منظور بررسي تاثير بازاريابي ديجيتالي کارخانجات مزمز تهران بر رفتار مصرف کننده از تکنيک آماري پيرسون استفاده شده است .