چکیده:
فراگیری استفاده از ابزارهای همراه، زمینه را برای توسعه برنامه های کاربردی در این حوزه
بیش از هر زمان دیگری فراهم نموده و بازار اپلیکیشن های موبایلی با سرعتی روزافزون
در حال گسترش است. همین مسئله، توجه تعداد بسیاری از تیم های توسعه و برنامه نویسی
را به این موضوع جلب کرده است و با توجه به هزینه بالای تولید اپلیکیشن در این زمینه،
لازم است تا با رعایت اصول تجاری سازی، زمینه جبران هزینه ها و برقراری چرخه تعادل
در این کسب وکار فراهم آید.
خلاصه ماشینی:
بنابراین، برای توسعهدهندگان اپلیکیشن¬های موبایلی لازم است که به عنوان اولویت اوّل، همواره تمرکز خود را روی ارائه یک محصول کاربردپذیر و بدون باگ حفظ نمایند و سپس، به دنبال راه¬هایی باشند که بتوانند مسیر موفقیت تجاری را بپیمایند.
تکنیکهای متفاوتی برای این مسئله وجود دارد؛ اما به صورت کلی، می¬توان از روش¬های ذیل بهره گرفت: ـ طراحی چند شخصیت از طیف¬های مختلفی که می¬توانند کاربر احتمالی این اپلیکیشن باشند و پیدانمودن افرادی که شباهت بسیاری با این شخصیت دارند و جویاشدن نظر ایشان در مورد این ایده و اینکه آیا در صورت وجود داشتن چنین اپلیکیشنی، آیا حاضرند بابت آن هزینه¬ای بپردازند؟ ـ مشورت با کسانی که تجربه کار در این حوزه را داشته و چند محصول تولید کرده و به موفقیت دست یافته¬اند.
باید دانست که مشتریان نیاز به دلیلی دارند که آن¬¬ها را قانع نماید تا محصول مورد نظر را دانلود یا برای استفاده از آن هزینه بپردازند و راز این دلیل، در بهتربودن، سریع¬تربودن یا ارزان-تربودن نهفته است و لازم است که این دلایل، به صورت واضح و شفاف نوشته شده و در قالب یک طرح کسبوکار یا نقشه تجاری به آن عمل شود.
وام بانکی: گرچه ارائه وام بانکی به پروژه¬های حوزه فناوری اطلاعات و مخصوصاً صنعت اپلیکیشن¬های موبایلی خیلی مرسوم نیست، اما با این حال، گذراندن راه سخت و پُرپیچوخم گرفتن وام¬ها بانکی، یکی از روش¬های جذب سرمایه برای اجرای پروژه است.
استفاده از پایگاه¬های نقد و بررسی اپلیکیشن یکی از روش¬های مرسوم معرفی اپلیکیشن¬های موبایلی، نگارش نقد در پایگاه¬های تخصصی این حوزه است.