چکیده:
هدف از انجام این تحقیق، بررسی سطوح برون سپاری آموزش از دیدگاه کارشناسان آموزش ادارات دولتی خراسان جنوبی است. این تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری تمامی کارشناسان آموزش ادارات دولتی استان خراسان جنوبی می باشد که تعداد آنها 60 نفر می باشد. با توجه به کوچک بودن حجم جامعه و امکان دسترسی به تمام اعضای جامعه در این تحقیق از روش سرشماری استفاده شد و کل جامعه آماری به عنوان نمونه انتخاب شدند. از پرسشنامه محقق ساخته جهت جمع آوری اطلاعات استفاده شد. روایی محتوایی این پرسشنامه توسط 10 نفر از اساتید صاحبنظر در حوزه آموزش و برنامه ریزی درسی و مدیریت آموزشی با اندکی تغییرات مورد تایید قرار گرفت. پایایی پرسشنامه از طریق آزمون آلفای کرانباخ 92/0 محاسبه شد. نتایج نشان داد، اکثر کارشناسان آموزش ادارات دولتی استان خراسان جنوبی با برون سپاری آموزش های سازمانی در ابعاد هدف، حیطه، محتوا، مدت و فرایند آموزش موافقند اما بین دیدگاه آنها در خصوص برون سپاری آموزش های سازمانی (سطوح هدف، حیطه، محتوا، مدت و فرایند آموزش) به لحاظ سابقه شغلی و سطح تحصیلات تفاوت معناداری مشاهده نشد.
خلاصه ماشینی:
جدول ٣: حيطه آموزش وضعيت برون سپاري فراواني درصد درصد تجمعي عدم برون سپاري 0 0 0 برون سپاري نسبي 19 31,7 31,7 برون سپاري کامل 41 68,3 100,0 جمع 60 100 منبع : (يافته هاي نگارندگان ) در جدول ٤ نتايج حاصل از آزمون t تک نمونه اي ارائه شده است .
جدول ٥: محتواي آموزش وضعيت برون سپاري فراواني درصد درصد تجمعي عدم برون سپاري 4 6,7 6,7 برون سپاري نسبي 20 33,3 40,0 برون سپاري کامل 36 60,0 100,0 جمع 60 100 منبع : (يافته هاي نگارندگان ) در جدول ٦ نتايج حاصل از آزمون t تک نمونه اي ارائه شده است .
جدول ٧: مدت آموزش وضعيت برون سپاري فراواني درصد درصد تجمعي عدم برون سپاري 0 0 0 برون سپاري نسبي 17 28,3 28,3 برون سپاري کامل 43 71,7 100,0 جمع 60 100 منبع : (يافته هاي نگارندگان ) در جدول ٨ نتايج حاصل از آزمون t تک نمونه اي ارائه شده است .
جدول ٩: فرآيند آموزش وضعيت برون سپاري فراواني درصد درصد تجمعي عدم برون سپاري 14 23,3 23,3 برون سپاري نسبي 40 66,7 90,0 برون سپاري کامل 6 10,0 100,0 جمع 60 100 منبع : (يافته هاي نگارندگان ) در جدول ١٠ نتايج حاصل از آزمون t تک نمونه اي ارائه شده است .
نتايج اين تحقيق نشان داد کيفيت خدمات موسسات ارائه دهنده آموزش در سطح مناسبي است و مديران و کارشناسان آموزش ديدگاه مثبتي در مورد برون سپاري آموزش هاي سازماني داشتند.