چکیده:
این تحقیق مطالعه موردی است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارSPSS و با شاخص های توصیفی گویه ها و روش همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به شیوه همزمان انجام گرفت. نتایج همبستگی پیرسون پژوهش نشان داد که بین میزان پاسخگویی و خشنودی اجتماعی در فضای مجازی و بالا رفتن سطح آگاهی افراد رابطه مثبت معناداری وجود ندارد، درحالی که بین تاثیر فرهنگی فضای مجازی با بالا رفتن سطح آگاهی افراد رابطه مثبت معناداری وجود دارد. همچنین نتایج رگرسیون چندگانه به روش همزمان نشان داد که 5/42 درصد تغییرات میزان آگاهی مربوط به تاثیر فضای مجازی به عنوان یک عامل اجتماعی است به طوری که سطح آگاهی و تاثیر فرهنگی بیشترین سهم را در تغییرات ادبیات آینده دانش آموزان در جامعه هدف دارند. نتیجه اینکه تاثیر این گونه تحقیقات می تواند راهکاری کاربردی برای تسهیل امور تصمیم گیری در سطوح مختلف برنامه ریزی به همراه داشته باشد.
خلاصه ماشینی:
همچنین نتایج رگرسیون چندگانه به روش همزمان نشان داد که 5/42 درصد تغییرات میزان آگاهی مربوط به تاثیر فضای مجازی به عنوان یک عامل اجتماعی است به طوری که سطح آگاهی و تاثیر فرهنگی بیشترین سهم را در تغییرات ادبیات آینده دانش آموزان در جامعه هدف دارند.
جدول1 (رجوع شود به تصویر صفحه) درجدول فوق، تاثیر فرهنگی فضای مجازی 0/ 85 ، پاسخگویی و خشنودی در فضای مجازی 0/ 74،گرایشات نو در ادبیات آینده در فضای مجازی 0/ 84 ، انعطاف پذیری هویتی در فضای مجازی0/ 84، سهولت تغییر ارزش ها در فضای مجازی،0/79 ، ترویج خرده فرهنگ های مجازی به عنوان یک ارتباط دهنده،0/83، سطح آگاهی اجتماعی، 0/89 است.
با توجه به داده های جدول شماره 3 میان سطح آگاهی و میزان تاثیر فرهنگی در گرایشات نو افراد رابطه معنا داری وجود دارد.
توجه به نتایج جدول شماره3 رابطه معنا داری میان میزان پاسخگویی مجازی و خشنودی اجتماعی و درصد آگاهی افراد وجود دارد.
همبستگی جدول05/0و همبستگی مشاهده شده 0/301 است و رابطه معنا دار مثبت میان میزان پاسخگویی و اعتماد اجتماعی و درصد آگاهی افراد و تاثیر فرهنگی باشد وجود دارد و مورد تایید است با توجه به سطح معناداری و همبستگی مشاهده شده 0/420 است.
به عبارتی با کمک از رگرسیون چند منظوره به تعیین و پیش بینی درصد واریانس آگاهی افراد از تاثیر فضای مجازی بر ادبیات آینده در بین دانش آموزان دور دوم متوسطه شهرستان بافت از رگرسیون خطی با روش ورود همزمان استفاده شده است.