چکیده:
این مقاله ضمن بررسی و طبقهبندی پایگاههای اسلامی اینترنت و نیز بیان
چگونگی عملکرد و ارائه اطلاعات دینی توسط آنان، جایگاه مسئله تبلیغ را با توجه
به اصول و ارکان آن در بین این پایگاهها بررسی میکند و در نهایت، شیوههای
مناسب و مفید تبلیغ اینترنتی را پیشنهاد میدهد.
خلاصه ماشینی:
احمد اکبری* چکیده این مقاله ضمن بررسی و طبقهبندی پایگاههای اسلامی اینترنت و نیز بیان چگونگی عملکرد و ارائه اطلاعات دینی توسط آنان، جایگاه مسئله تبلیغ را با توجه به اصول و ارکان آن در بین این پایگاهها بررسی میکند و در نهایت، شیوههای مناسب و مفید تبلیغ اینترنتی را پیشنهاد میدهد.
بنابراین، بایسته است که پایگاههای اسلامی رسالتها و اهداف پیش روی خود را متناسب با حوزه فعالیت خویش تقسیم نمایند؛ به این معنا که مراکز پژوهشی فقط به تولید محتوا بپردازند و حتی آن را در اینترنت هم عرضه کنند، و مراکز آموزشی و تبلیغی نیز مبلغ اینترنتی تربیت کنند و به ارائه آموزشهای لازم برای استفاده از این ابزار همت گمارند و در فضاهای تبلیغی اینترنت حضوری چشمگیر داشته باشند.