چکیده:
در مطالعه حاضر، مبانی ارگونومیکی بررسی می شوند که از پتانسیل لازم برای کاهش اختلالات اسکلتی عضلانی و بالا بردن سود در صنعت کشاورزی برخوردارند. این تحقیق در استان گیلان به مطالعه پرورش دهندگان سبزیجات پرداخته است. هدف از انجام این مقاله شناسایی اهمیت نسبی موانع استفاده از پنج مورد از مبانی ارگونومیک است. علاوه بر این، به مقایسه موانعی پرداخته می شود که افراد بی علاقه به استفاده از این مبانی و افراد علاقمند به استفاده از آنها با آنها روبرو هستند. در راستای انجام تحقیق، فرم نظرسنجی به کشاورزان بازار سبزیجات تازه ارسال شد تا استفاده از مبانی ارگونومیک و موانع استفاده از آنها در قالب بخشی از یک مطالعه مداخله ای و نیز با استفاده از از روش تحلیل کی دو ارزیابی گردد. مواردی مانند عدم آگاهی و شناخت، هزینه ها، عدم مشاهده استفاده از این مبانی و عدم توانایی بررسی مبانی ارگونومیک از جمله موانع شناخته شده بودند. نتایج دو مفهوم خاص دارند. نخست آنکه نتایج نشان می دهند که برای عرضه مبانی ارگونومیک، فرد باید توجه دقیقی به نیازهای خاص مراحل آگاه سازی، متقاعدسازی و تصمیم گیری داشته باشد. دوم آنکه از آنجایی که مبانی ارگونومیک موانع منحصر به فردی دارند، لازم است آزمایش شوند تا این موانع آشکار گردند و پیش از عرضه به آن ها پرداخته شود.
خلاصه ماشینی:
مضاف بر این که این مدیران به اطلاعات مربوط به این موارد دسترسی خوبی دارند (راجرز، - Abbott, Yarbrough, Castle, D Villa, Panizzolo, Qazi, Swan, Walston - Bzugu 1995، فدر و اومالی، 1993، فلیگل 1 ، 1993).
در اقدامات مداخلهای، اصول - Rogers, Feder, Umali, Fligel - Qazi - Adesina, Zinnah, Seidi, Baidu-Forson, Negatu, Parikh, Wossink - Nag, Van Dieen, Cavaletto - Dillman - Feder and Umali - Fliegel بازاریابی اجتماعی و مخاطبان باید بر مبنای مراحل الگوی نظری بخش بندی شده و سپس ابزارهای لازم طراحی و وسایل نقلیهای برای تحویل در نظر گرفته شود که برای هر گروه از مخاطبان هدف مناسبتر بودند(راجرز، 1995).
برای آزمون این فرضیه که کاربران احتمالی این مبانی ارگونومیک در مقایسه با کاربران غیراحتمالی آنها به موانع متفاوتی اشاره میکنند از روش تحلیل کیدو 2 استفاده شد.
جدول 3- درصد کاربران غیراحتمالی آگاهی که برای مبانی ارگونومیک موانع خاصی دارند {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} در خصوص سیستم پالتی نازک هم درصد بسیار بالایی از کاربران احتمالی فاقد اطلاعات لازم و دسترسی به آن بودند و نمیتوانستند آن را امتحان کنند.
Farmers’ perceptions and adoption of new agricultural technology: analysis of modern mangrove rice varieties in Guinea Bissau.
Farmers perceptions and adoption of new agricultural technology e evidence from analysis in Burkina-Faso and Guinea, West-Africa.
Farmers characteristics affecting adoption of agricultural innovations.
Materials and Methods: In order to conduct the research, a survey was sent to farmers in the fresh vegetable market to evaluate the use of ergonomic foundations and barriers to their use as part of an interventional study and also using the Chi-square analyses method.