Skip to main content
فهرست مقالات

فراموش می کنیم (نقدی بر نمایشگاه نقاشی احمد مرشدلو در نگارخانه ی اثر)

نویسنده:

(1 صفحه - از 9 تا 9)

کلید واژه های ماشینی : نمایشگاه نقاشی احمد مرشدلو ، نقاشی ، احمد مرشدلو در نگارخانه‌ی اثر ، رنگ ، پیکاسو ، نگاه ، آثار اخیر احمد مرشدلو ، رنگ چشم و پوست نقاش ، کتاب ، مردم

خلاصه ماشینی:

"نویسنده(جان‌ برگر)کتاب را با برشمردن میزان ثروت پیکاسو شروع می‌کند و خرده می‌گیرد که فلان کار دوره آبی پیکاسو از آن‌رو که‌ درباره فقر است دلپذیر اغنیاست و هشتاد هزار پوند فروش رفته‌ و پیکاسو در دوره کارهای آبی و صورتی‌اش با«لمپن پرولتاریا» حشر و نشر داشته و سوزاک هم گرفته و چون فردی آموزش‌ ندیده است منکر پیشرفت در هنر است. هرچند همه‌ی پرتره‌هایی که در تاریخ نقاشی،کشیده شده به‌ نوعی واجد خصیصه‌ی رویارو بودن‌اند،باید به یادداشته باشیم که‌ پیش از ورود دوربین عکاسی به دنیای نقاشی،آن‌چه میان نقاش و و رویارویش را حایل کرده بود،سه پایه و بوم نقاشی‌اش بود(ایجاد زاویه‌ای که مستلزم قرار گرفتن پشت سه پایه است)که با آمدن‌ شی‌ای به نام عکس اگرچه حقیقت جسمانی این رویارویی(لمس‌ پذیر بودن‌اش)زایل گشت،اما رویارو Face to face قرار گرفتن،هرچند با جسم عکس واره و فراموش شده،به نحو کامل‌تری انجام پذیرفت."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.