Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی تحلیلی جایگاه بازی در تعلیم و تربیت کودکان از نظر مکاتب غربی و اسلام

نویسنده:

(10 صفحه - از 55 تا 64)

موضوع این مقاله بررسی تحلیلی جایگاه بازی در تعلیم و تربیت کودکان از نظر مکاتب غربی و اسلام به روش کتابخانه‌ای(توصیفی-تحلیلی) است. که به علت گستردگی و هم‌پوشانی مکاتب غربی فقط به بیان دیدگاه پیاژه و فروید پرداختیم. از نظر اسلام بازی در تعلیم و تربیت کودک تاثیر بسیاری دارد و باعث رشد همه‌جانبه ابعاد شخصیت او می‌شود. پیاژه معتقد است که فعالیت‌ها و بازی‌های کودک تحت تاثیر رشد ذهنی اوست و متناسب با رشد ذهنی او فعالیت‌ها و بازی‌هایش پیچیده‌تر می‌شود. فروید نیز بازی کودک را وسیله‌ای برای کسب لذت می‌داند که متناسب با رشد جنسی کودک بازی‌هایش تغییر می‌کند. به طور کلی هر سه دیدگاه بر این باورند که بازی باعث رشد همه جانبه کودک می‌شود و در تعلیم وتربیت کودک موثر است. زیرا کودک در بازی مهارت‌هایی را فرامی‌گیرد که با آنها می‌تواند با محیط سازگار شود و در آینده هنگام برخورد با مشکلات رفتار مناسبی از خود نشان دهند.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.